• Anonym

Hon gör mig galen!!!

Jag måste säga att jag förstår henne.. det är en sak om bara ERT barn hade varit bjudet, men 19 stycken..? Förstår att det blir mycket med 19 barn/gäster till, men då borde ni kanske inte bjudit föräldrarna. Men då kommer jag från en släkt där vi aldrig någonsin skulle göra något utan barnen. På vårt bröllop är allas barn inbjudna. MEN vi bjuder bara våra närmaste på vårt bröllop (60 pers). Jag hade verkligen förstått om ni hade velat ha en vuxenfest och därför inga barn, men om 19 barn är bjudna är det lite konstigt (och mina barn hade då blivit ledsna för att de inte fick följa med, men som sagt, vi har inga inbjudna som bara är bekanta). Det blir liksom lite som att inte bjuda vissa människors sambo/partner för att det blir för många gäster då. Men hursomhelst, det är ert bröllop och ni som bestämmer, sen kan jag tycka att hennes beteende är konstigt och att hon borde prata med dig.. men hon kanske inte tyckte du var så förstående...? Jag vet inte om du skulle tänka annorlunda om du själv hade barn, kanske inte då alla ser på barn/familj olika, men jag hoppas du har förståelse för att HON känner att det är dålig stil att inte bjuda hela familjen om det ändå inte är en vuxenfest. Trist att det ska bli bråk i alla fall. Jag håller med henne men jag skulle inte gjort en scen av det, det är ändå ett bröllop. Om hon kommer får hon hålla god min, annars hoppas jag för er skull att hon inte kommer för det sista man vill ha är någon som surar på ens bröllop. Om ni är bra vänner kan ni reda ut det här, annars kanske det inte är värt det. Ignorera folk som ringer, säg att om hon vill dig något så kan hon ringa själv, och vänta och se om hon svarar ja. Ta INTE tillbaka inbjudan, det känns som lågstadiefasoner, men som jag sa innan, det känns även som lågstadiefasoner att komma på ett bröllop och sura. Lycka till :)

• Anonym

Det var jag som skrev ovan, ville bara lägga till att om jag vore du och hon var en bra kompis skulle jag vilja att hon trivdes på mitt bröllop, och därmed bjuda hennes barn. Om jag inte brydde mig om henne direkt skulle jag skitit i det. Och ni verkar ju inte vara så nära varandra längre så strunt i det då, det är kanske inte värt besväret?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-28 21:48:46 följande:
    Det var jag som skrev ovan, ville bara lägga till att om jag vore du och hon var en bra kompis skulle jag vilja att hon trivdes på mitt bröllop, och därmed bjuda hennes barn. Om jag inte brydde mig om henne direkt skulle jag skitit i det. Och ni verkar ju inte vara så nära varandra längre så strunt i det då, det är kanske inte värt besväret?
    Men de 19 barnen är ju inte hennes vänners barn, det är ju hennes syskons barn..
    Det är ju lite skillnad.
    För de andrar vännerna gäller ju samma regel som för henne: inga barn
Svar på tråden Hon gör mig galen!!!