Snälla, hjälp mig!!!
Hej!
Vänder mig till er eftersom jag vet att det finns många här med mycket erfarenhet och kunskap och behöver verkligen er hjälp!
Vi har ett bröllop planerat till den 3e augusti. Ringde till personen som har hand om vårt bröllop och ville boka tid hos honom för att bestämma meny, blommor och tårta mm. Men han svarade inte. Lämnade ett meddelande men han hörde inte av sig på två dagar. Till slut skickade jag ett sms och efter det ringde han äntligen upp. Då berättar han att han har mått dåligt och har undvikit mina samtal för att han kom på, FÖR EN MÅNAD SEDAN (!), att det datumet är dubbelbokat. Och detta fick jag veta igår. Han berättade att ett annat par bokade 4 månader innan oss. De betalade handpenning först och sedan skrev de kontrakt och på något sätt har kontraktet fallit bort, tydligen brukar han träffa paren först, skriva kontrakt och sedan ta handpenning. Det här paret har han bara träffat en gång. Vi har besökt honom flera gånger och även varit på provsmakning. Vi har också skrivit kontrakt med honom och betalat handpenning. Han ska träffa det andra paret idag och "lösa situationen", hur vet jag inte. Vill gärna vara förberedd innan han hör av sig idag igen.
Nu undrar jag om det finns någon som vet vilka rättigheter vi har som också har kontrakt med honom? Vad kan vi göra? Tacksam för all hjälp vi kan få!