• jolm

För dyr?

Jag är på semester i USA och har hittat en ring som jag tycker om men den är mycket dyrare än vad vi tänkt. Min m2b säger att det är okej men jag tvekar.

Den tunnare ringen är min förlovningsring och den andra är den jag provat, de passar bra ihop. Diamanten är i väldigt bra kvalité och billigare än vad jag hade kunnat få den för i Sverige.

Vad tycker ni om den? Är det värt att gå upp i pris?

• Svar på tråden För dyr?
  • Larssonmaria86

Satt just och tittade på din förlovningsring i en annan tråd och tyckte den var otroligt fin och stilren :) Och denna ringen var ju helt fantastisk med din förlovningsring. När jag ska köpa något så tycker jag alltid det är värt det om man är "kär" i det man ska köpa ;) Min förlovningsring var ganska dyr och många hade åsikter om min ring men huvudsaken var ju att jag och min m2b älskade den. Problemet om du inte köper den är kanske att du kommer ångra dig sen och inte hitta en du känner likadant för. Så jag tycker det är värt det så länge man har pengarna till det även om det överstiger budget.

• daniiel

Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att spendera speciellt mkt på en ring, och definitivt inte att gå över budget, men det är ju jag det. Alla är vi olika.

Jag antar att ni satte budgeten av en anledning? Och att det finns en anledning till att du tvekar. Tänk på allt annat ni kan göra för dom extra pengarna, även om jag inte vet exakt hur mkt det handlar om. Är det verkligen värt att gå över budget?

Ringen är fin, ingen tvekan om saken, men tror du verkligen inte att du skulle kunna hitta en fin ring inom er budget också?

Om jag var du, så hade jag inte valt att köpa ringen, men nu är jag inte du och det är svårt att råda någon i en sån här fråga tycker jag. Man resonerar så olika.

• HoneyFriedChicken

jag tycker inte det är nåt fel i att lägga en del pengar på ring, men om det är värt för er att gå upp i pris kan bara ni avgöra. om du tänker att du ska ha ringen hela livet betyder priset inte så mycket, det viktigaste är att du tycker om ringen. men ni ska förstås heller inte ta era sista slantar för att öka ringbudgeten. köp den dyrare ringen bara ifall ni inte behöver försaka nåt annat. jobbigt med beslutsångest...

• MH2014

Vad som är för dyrt eller ej kan bara ni svara på, eftersom det blir ert tycke.
    sedan beror det ju på HUR mycket över budget det handlar om? Och om ni kanske vill/får göra avkall på annat, men inte om det är era sista slantar, då är det bara vört om du älskar ringen och ni är överens om det. Lycka Till!

• annapia

Känns som du själv tvekar när du skriver "är det värt att gå upp i pris". Hade det varit din absoluta drömring och ni har råd så hade du inte tvekat. Håller bröllopsbudgeten ändå och ni inte behöver känna att ni förskar något annat viktigt i för just den ringen så behöver ni inte tveka. Den är mycket vacker och passar fint till din andra ring.

• Selmabus

Antar att det är $ som visas i displayen ;) Vad hade ni för budget innan? Ringen är hur som helst superfin!

• karamell

KÖR! Den var jättefin, perfekt kombination, plus att man får så mkt mer för pengrna i USA. Jag tycker denär värd varenda krona, du ska bära den varje dag så det är viktigt att du är nöjd!

• getingen

Följ hjärtat om pengarna finns :)

• getingen

Dessutom, om priset är det som visas på displayen (dollar) så tycker inte jag att det är mycket pengar alls för en vigselring, om du nu går i sådana funderingar.

• Papillon

Hur mycket ovan budget är den? Varför satte ni eran ringbudget där ni gjorde från första början? Finns pengarna att ta eller är nindå beredda att spara in på någon annan post i bröllopsbudgeten för att täcka upp? Tänk igenom allt sådant. Vilket beslut som är det rätta för er kan bara ni bestämma :) Själv tror jag inte att jag skulle köpa en mycket dyrare ring än jag hade budgeterat för, men det här handlar ju inte om mig!

Svar på tråden För dyr?