• jolm

För dyr?

Jag är på semester i USA och har hittat en ring som jag tycker om men den är mycket dyrare än vad vi tänkt. Min m2b säger att det är okej men jag tvekar.

Den tunnare ringen är min förlovningsring och den andra är den jag provat, de passar bra ihop. Diamanten är i väldigt bra kvalité och billigare än vad jag hade kunnat få den för i Sverige.

Vad tycker ni om den? Är det värt att gå upp i pris?

• Svar på tråden För dyr?
  • mutuldus

Vi gick över budget med ring.. Man ska ju kolla på den varje dag resten av livet, förhoppningsvis =)

• jolm

Vi har egentligen ingen budget utan bara en bild av hur mycket vi ville lägga. Pengarna finns att ta utan att dra ner på något annat, varken i brölopet eller i vardagen.

Det jobbigaste var bara att hinna bestämma sig så fort om jag vill ha den för högre pris än tänkt innan det är dags att åka hem. Jag velar fram och tillbaka hela tiden!

• jolm
    getingen skrev 2013-03-30 10:30:44 följande:
    Dessutom, om priset är det som visas på displayen (dollar) så tycker inte jag att det är mycket pengar alls för en vigselring, om du nu går i sådana funderingar.
    Nej, jag vet!! Det är galet bra pris och det är till och med inkluderat tax i det.
  • TheD

Tycker inte alls att det är dyrt. Beror dock på vad för slags ring det är ;) Om den skulle komma från Glitter så skulle det vara fel pris totalt haha. Sen finns budget av en anledning och den biten kan bara ni diskutera.

• Fioona

Det verkar vara ett väldigt bra pris! Som du säger, du får inget liknande för de pengarna i Sverige!
    Jag skulle ha slagit till om jag känt att jag haft pengarna!

Den passar ju även väldigt bra ihop med din förlovningsring!

• Annamolly

Du ska ha den pa dig varje dag i resten av ditt liv. Det maste vara nagot du alskar. Och jag tycker inte det var dyrt heller, sa kor pa det om det kanns ratt. Ringen ar en av de saker jag inte skulle kompromissa med. Den bestar ju efter att buketten vissnat och tartan ar uppaten... 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Chicita

Om det är värt det för dig/ er så är den inte för dyr.

Det viktigaste för mig var att få en ring som jag tyckte om och ville ha.
    En ring som verkligen representerade mig och maken, något jag kände att jag kunde knyta an till.

Nu hade jag tur och den blev inte så dyr. Delvis för att jag inte prioriterade stenar i ringen. Jag är ingen bling-bling-människa. Så det underlättade ju Flört 
    Men jag la ändå mer på ringen än vad jag hade tänkt mig. Och det var värt det... 

• SandraElisabet

För mig är det INGEN tvekan. Ringen är fab, köp den om det finns utrymme!

• jolm

Jag köper den! Det är precis den jag vill ha :) Tack för era synpunkter!

Svar på tråden För dyr?