kitkät skrev 2013-04-10 00:06:30 följande:
Vad glad jag blir för din skull att du äntligen köpt en brudklänning. Du som har tyckt att det varit ett elände!
Vad tänker du att du ska ha för slöja till? Nästa projekt för mig är slöja och skor! Underkjol köper jag när min klänning kommit till butiken och jag kan prova den! :)
Ja!! Det känns så skönt och så rätt!! Nu vill jag bara att dagen ska komma så jag kan få bära den också!!!
Över 6 månader kvar dock... men har ju massor kvar att göra så tiden lär väl flyga förbi!
Jag har alltid varit anti korta slöjor... tills jag provade en häromdagen med klänningen. Men jag vill ha en lång slöja i kyrkan. Provade en som var otroligt fin för några veckor sedan...mjuk i tyllen och snyggt rundad, men med spets. Jag tror det blir för mkt med spets i klänningen och sedan slöjan. Eller vad säger du? Så jag vill nog ha en slät men med den kvalitet som jag provade. Ska nog maila dem och fråga om de minns vilken jag provade och vart ifrån den var.
Sen
eventuellt så byter jag till en kort. Inte kort kort. Den jag provade rundade sig väldigt fint och kom typ ner en bit över axlarna. Den var utan spets och samma mjuka tyll som den långa jag provade. Kan se senare om jag kan lyckas få in en bild här för att visa.
Hur har du tänkt med slöja till din klänning? Lättast kanske att ta de när du väl har klänningen och kan prova med?