Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Vilket djur är ditt favoritdjur?

Jag valde annat/inget för det fanns ingen "både ock"

Jag har hund, jag har haft katter (många)...
    Jag skulle nog säga att jag tycker lika mycket om båda djursorterna, och dom gillar mig lika bra.
    Även dom där katterna och hundarna som inte gillar andra människor än sin matte och husse brukar gilla mig av någon anledning.
    Men jag förstår katter mycket bättre än hundar.
    Pappa kläckte ur sig att jag nog har varit katt i ett tidigare liv, bara för att hans perserkatt som inte ville ha något med någon människa att göra och väl accepterade pappa lite sådär på nåder. Någon måste ju klia honom liksom Tungan ute.... Den katten kom självmant till mig och ville kela. Jag fick nästan värja mig för honom. Han var som ett plåster hela tiden.

Om jag måste välja mellan hund och katt så säger jag iller Flört 
    Tam-Illrar är som en korsning mellan hundvalp och kattunge. Och efter 10 år som uppfödare (många år sen nu) så är det en djursort som verkligen har fastnat för mig. 

• Chicita
    brud20130817 skrev 2013-04-02 11:31:03 följande:
    Häst helt klart Glad
    hehe jag håller med. Häst är ett underbart djur Glad
    Men det kändes inte riktigt som att det passade in på frågan "hund eller katt"... Jag tolkade frågan (med svarsalternativen) som "...eller något annat husdjur" och jag ser inte riktigt hästen som ett husdjur även om det väl rent tekniskt sett klassas som ett sådant.
    Jag skulle väl kunnat skriva marsvin också egentligen. Har fött upp sådana också.

Likt TheD så "jobbade" jag i djuraffär när jag var mindre (mellan 12 och 15 år) 
    Jag gillar egentligen alla djur. Men dom får inte ha fler än 4 ben. Färre går bra, och inga ben går bra. Men absolut inte fler än 4 ben Skrikandes 
Svar på tråden Vilket djur är ditt favoritdjur?