Fler som ska gifta sig Juli 2014?
Bamsemums skrev 2013-04-02 16:42:50 följande:
Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :) Här är en till blivande brud. Vi gifter oss den 5 juli 2014 Min underbara älskling friade när vi var på koh lipe <3 hade ingen som helst aning :D går på rosa moln han är den rätte för mig :) verkligen!!!
Nu till den oändliga planeringen puh! :)
Vi har bokat festlokal och kyrka. Sedan har vi redan köpt vigselring det gjorde vi tillsammans med förlovningsringen. Vi har bestämt små detaljer som färgtema och sparat massa länkar på saker som vi vill ha och kan tänka oss. tex inbjudningskort,blommor,godisbuffe,klänning, m.m.
Det känns som man kan planera hur mycket som helst men viktigaste är att planera så vi slipper tänka på saker på självaste dagen som vi gifter oss att vår toastmadame och toastmaster tar hand om saker. Vi har redan valt ut en toastmadame och toastmaster.
Vi avskyr stress så därför bestämde vi oss att göra ett schema i excel som vi nu följer. Det är saker som vi ska boka och göra under året som kommer så vet man och kan bocka av. Nästa mål är att hitta en bröllopsfotograf i tid. Vi har redan tittat på olika bröllopstårtor också men inte bokat något det är lite väl tidigt :)
Angående klänning så kommer jag titta mer under hösten jag har två favoriter som jag tror kommer passa. Men det lutar åt hösten som sagt.
Som hjälp i planering kikar jag runt på nätet men passar på köpa alla bröllopstidiningar som finns. Sedan köpte jag en bok som heter bröllopsplaneraren. Det hjälper enormt :) mina vänner tycker jag är tokig men jag känne rmig mer avslappnad när det känns som man har grepp om bröllopet. Min mamma pratar sönder bröllopet redan nu *skratt* men har sagt till henne att back off :) och hon har lyssnat för vi vill inte prata sönder bröllopet då blir det inget roligt. Det är rätt skönt att ha dagar utan bröllopsprat oxå :)
Det svåra är att bestämma om vi ska ha dj eller enklare musikanläggning där vi spelar låtar själva..vi har inte bestämt oss där...inte heller hur vi ska ha det i kyrkan men det kommer senare.
kikar även runt på lite bröllopsresor nu men vi kan inte bestämma oss :) aja det var det!