Inlägg från: CamillaForsgren |Visa alla inlägg
  • CamillaForsgren

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Jag och min fästman har funderingar på att gifta oss i juli 2014. Vi har dock inte bokat eller bestämt något, så vi ligger som bara i startgroparna än så länge. Vi kommer att ha otroligt tajt budget (unga arbetslösa/studerande), så vi hade tänkt (om det är okej för mina föräldrar) att ha festen på den inglasade altanen till mitt barndomshem. Vi kommer inte ha så många gäster och den är 11 meter lång så det borde nog funka. Vi kommer att bara bjuda de riktigt närmaste. Mat kommer jag fixa själv(med lite hjälp förhoppningsvis), hade tänkt mig någon trevlig buffé med olika smårätter. Tårta fixar jag också själv då jag ändå är utbildad konditor. Ringarna håller vi ner priset på också då vi vill ha stålringar(förlovningsringarna är i stål) eller möjligtvis i silver. Det vi kommer att lägga ner lite mer pengar på är kläderna och utseendet i allmänhet. Jag kommer att ha en tärna(redan frågat och fått ett ja)och funderar även på att fråga min syster om hennes dotter, som då kommer vara 3 år, kan vara blomsterflicka. Kyrka hade jag tänkt försöka boka så snart som min kära kan bestämma sig om den jag valt är okej eller inte.

Många tycker att det är ganska galet av oss att vi redan tänkt gifta oss. Vi är trots allt bara 21 år och vi har inte varit tillsammans speciellt länge(ca 8 månader och förlovade i 6). Men är det rätt så är det, det går bara inte att ändra på. Jag längtar dock som tusan och det vet jag att han gör också.
    Lycka till allihop med era bröllopsförberedelser! :D 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?