Pia88 skrev 2013-09-10 08:42:57 följande:
Äsch.. Inte roligt att inte ha nån lokal... Är det Vasa som gäller, norr eller söder om Vasa?... Finns det nån danspaviljong, segelpaviljong som du kan tänka dig?.. "Måste" det vara hav eller kan en vik duga lika bra? E inte så insatt i vad som finns i just vasa.. Men har du några vänner du kan fråga? Studiekamrater?... Vet ett par som gifte sig i Vasa o som via Wärtsilä fick tag på en ganska modern med ljus lokal nära vatten.... Sen finns ju Replot... Har för mig att mot Malax hållet ska det finnas nåt..
Sku e vara jeppis sku ja kuna hjälp mer...
Nej speciellt inte med tanke på att det mesta säkert börjar vara bokat så småningom och slutet av juli är antagligen ganska populärt. Datumet är viktigt, eller okej det viktigaste är väl att vi blir gifta, men det finns så många datum att välja mellan och när man har ett bra (samma dag vi träffades) är det ju lite roligt att återanvända det
Söder om Vasa får det också vara, fästmannen är från Malax och vi ska flytta dit i vår så allt mellan Vasa-Malax går bra. Norrut har jag inte så mycket anknytning till förutom mor- och farföräldrarna som är från Jeppis, men eftersom mina mor- och farföräldrar är betydligt (ca. 10-20 år) yngre än hans är det lättare för dem att transportera sig en bit. Ifall du råkar komma på vad för något som kanske finns mot Malaxhållet får du gärna säga till, alla tips mottages
Det måste inte vara hav, vatten överlag går bra
Vi båda är havsmänniskor och aah, vatten är bara så fint
Hittade Kalle's Inn och det var jättefint! Fast därifrån måste man ta "hela paketet", samma sak gäller Seglis (+ att därifrån är det utsikt till universitet vilket jag kanske klarar mig utan på min bröllopsdag...), vill helst hitta en lokal där man endast kan hyra utrymmena och får fixa resten själv.
Kanske det var Wärtsilä-salen i Domus Bothnica de hade festen i? Den är jättefin och det ordnas en del bröllop där och jag skulle antagligen kunna tänka mig det om det inte vore för att den ligger mitt på campus-området där jag rör mig varje dag. Replot är inte helt uteslutet men jag har inte hittat någon annan lokal än ungomdslokalen mitt i byn.
Grejen är den att vi har hållit det lite hemligt hittills och inte berättat för någon om våra planer men jag inser att vi kanske får gå ut med det nu och fråga familj, vänner och bekanta. Min pappa har alla världens kontakter så kanske han skulle veta något som jag inte vet trots flera timmars googlande.
Tack så mycket för tipsen