Inlägg från: CJ5 |Visa alla inlägg
  • CJ5

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Var på min fantastiska möhippa i helgen! HHEEEEELT underbar!!!!

• CJ5
    Fluff skrev 2014-06-02 11:32:29 följande:
    Va kul! Va hade dom planerat? Va gjorde ni? Vill du dela med dig? :)
    Delar gärna! Detta blir ett låååångt inlägg!
    torsdagen hittar jag stora spelkort i bilen, på fredagen ringde någon och frågade efter Alice, men det kopplade jag inte alls. På lördagen får jag ett mms från haren i Alice i underlandet med en klocka i handen tick tack tick tack stod det.. Efter en stund knackar det på dörren, jag öppnar och på trappan ligger en fin rosa låda. i den låg en inbjudan från hjärter dam till hattmakarens te bjudning. En jätte fin blå klänning med underkjol och vita strumpbyxor. Jag hade en kvart på mig att bli klar. Sen knackar det på dörren igen och nedanför trappan står haren med klockan. jag får springa efter haren som skuttar iväg. Möter en av kortknäcktarna och vi sätter oss sen i min pappas bil. I bilen får jag smink en peruk och jätte långa ögonfransar och ett gigantiskt vinglas som jag ska bära omkring hela dagen. Vi åker till gärdet ut till ett stall där vi ska åka häst och vagn. och där möter jag hjärter dam, en till knäckt, hattmakaren, katten och dudedi och dumdedum vad dom nu heter, dom skalliga tvillingarna i filmen. Dom är sååå utsopexade hela bunten att jag inte känner mig utklädd, allt var så bra och dom var såå fina! dagen följs av att vi åker till en studio och jag får sjunga in en sång (jag kan inte sjunga) Sen går vi på spökvandring i gamla stan och går till en krog inne i stan och tillslut hamnar vi på min syrras terass där dom dukat upp världens finaste middag, men tekannor och minimat och allt var så perfekt!!!! 
  • CJ5

Har fått bilder på min klänning som jag ska prova på tisdag. men jag lyckas inte lägga till den i tråden... Det blir en egen tråd av det.. jättekonstigt..
    cateringen är klar
    listan på alla som kommer är klar
    musiken är klar
    tältet är klart.. nu är det bara småfix kvar!

• CJ5

Det var verkligen underbart. Och nu med 44 dagar kvar börjar det kännas på riktigt! ;). Hur går det för alla er tjejer? Börjar allt falla på plats?

• CJ5
    Julibrud2014 skrev 2014-06-08 19:58:44 följande:

Jag blev också hippad igår! Alla mina närmaste vänner var med.. Trots att flera fått resa en ganska lång bit för hippan. Färdmedlet för dagen var en gammaldags mini Cooper. Dagen började med frukost och skumpa och sedan var det bergsklättring, (jag är höjdrädd och så stolt över att jag klarade det) olika lekar och frågesporter, godisbuffe och bål, ansiktsbehandling, jacuzzibad och finsk brudbastu. Det mest otippade var nog ändå när en av vännerna kom med en flaska vodka och en flaska kaluha och frågade om jag visste vilken ingrediens som saknades till vit ryssen, ingrediensen (mjölken) fick jag hämta själv och färden bar iväg till en bondgård där jag fick mjölka en ko förhand. Hade en helt underbar dag som avslutades med dans in på småtimmarna.

hahaha mjölka en ko för hand! Det var ju skitroligt! ????
  • CJ5

Jag blev också hippad igår! Alla mina närmaste vänner var med.. Trots att flera fått resa en ganska lång bit för hippan. Färdmedlet för dagen var en gammaldags mini Cooper. Dagen började med frukost och skumpa och sedan var det bergsklättring, (jag är höjdrädd och så stolt över att jag klarade det) olika lekar och frågesporter, godisbuffe och bål, ansiktsbehandling, jacuzzibad och finsk brudbastu. Det mest otippade var nog ändå när en av vännerna kom med en flaska vodka och en flaska kaluha och frågade om jag visste vilken ingrediens som saknades till vit ryssen, ingrediensen (mjölken) fick jag hämta själv och färden bar iväg till en bondgård där jag fick mjölka en ko förhand. Hade en helt underbar dag som avslutades med dans in på småtimmarna.

• CJ5

• CJ5

Tjejer kan ni inte visa bilder på klänningar och ringar och buketter och accessoarer och allt annat som är klart som hör till bröllopet?

• CJ5

Fr

CJ5 skrev 2014-06-08 22:41:10 följande:

frågetecknen där var smileys i min mobil!
  • CJ5
    a ring on my finger skrev 2014-06-09 11:41:19 följande:
    Här kommer lite bilder från mig. Frisyrerna är inspiration medans resten är köpt/gjort.
    jätte snyggt! Den klänningen var jag helt inne på också från början. ;) Allting annat var också helt i min smak! :)
  • CJ5

Hur gör jag för att lägga in bilder här? När jag försöker lägga in bilder så liksom öppnas det en helt ny tråd?

• CJ5

testar att skriva någon slags tex först nu då och sen slänga in bilderna.
    näbbklänningar, min klänning som ska göras om i axelbanden och midjan, och mina blommor. samt inspiration till dukningen.

tänker ha vit dukar med ett spetstyg över, dessa bestickfickor, hästskor med namnlappar som bordsplasering. konservburkar med blommor i, böcker i travar, glasljushållare med värmeljus, konfetti av utklippta hjärtan. Ska ha halmbalar att stoppa ner champangeglas i till brudskålen. och mina ringar här. ursäkt nagellacket :P

• CJ5

Ingång: perfect two
    solo: Kärleken förde oss samman.
    utgång. vet ej?

• CJ5
    a ring on my finger skrev 2014-06-09 21:17:29 följande:
    Underbar klänning!!! Vi ser verkligen ut att ha samma smak

Även näbbklänningen är underbar. Det var det stuket jag var ute efter från början men det slutade med Pomp De Lux-klänningar.
    söt klänning!
  • CJ5

33 dagar 8 timmar och fyra minuter kvar! :) borde man lämna in förlovningsringarna på putsning nu?

• CJ5
    Kalejdoskop skrev 2014-06-16 08:42:41 följande:

Två veckor innan rekommenderade våran guldsmed :) så där i krokarna kanske? Nu är det fel storlek på min ring, för tredje gången, så måste lämna in, igen. Suck!

Oj.. men vi gifter ju oss mitt i semestern. Vågar nog inte vänta så länge.

• CJ5

Nu är också vi gifta. Lite bilder kommer här. (och vad fina bilder ni andra lagt upp)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?