NBFN skrev 2013-04-20 13:28:16 följande:
Hej tjejer! Vi var iväg och kollade lokal i onsdags. Vi hade tänkt kolla på flera stycken då det kan ta tid att hitta rätt osv. När vi klev in i den här lokalen så blev vi båda, framförallt m2b, glatt överraskade!
Lokalen, de som tog emot oss, möjligheterna, ja allt! Så nu hoppas vi på att priset fungerar med vår budget, för då är det taget, då blir det denna! Så jäkla nöjda (men som sagt, väntar fortfarande på offert).
Den stora fördelen är att vi kan välja om vi vill ta med mat och dryck utifrån, ta mat från dem men egen dryck eller paketlösning, ja ni vet - de hjälper oss att "skräddarsy" hela middagen och festen, så jäkla bra!
Mat tar vi från annan restaurang, kuvertpris 250:- då ingår snittar till mingel, välkomstdryck, dryck till maten, avec, två olika bufféer (en som förrättsbuffé och en som varmrättsbuffé) samt lite annat gott. Det är helt klart bra att känna en köksmästare!
Blir det denna lokal så får vi dock ingen fin utsikt över vatten eller liknande, finns inte heller någon terrass eller sådant, men någonstans är vi så nöjda med själva lokalen, och eftersom vi vill att det ska bli lite "nattklubbs-känsla" när festen börjar så passar lokalen oss alldeles utmärkt! "Mitt inne i stan" skulle man kunna säga, eller ja, på Kungsholmen. Så blir det denna lokal så kommer vi att ha vigseln i Kungsholms kyrka. Hoppas Hoppas!
...Det blir kanske inte som vi tänkt oss från början, men ändå så himla rätt på något vis, är inte det lite lustigt?! :P
Det låter ju helt perfekt! Hoppas att det passar eran budget! När ska ni få offerten?
Ibland blir det ju inte som man har tänkt sig men det kan bli bra ändå ;) Jag har alltid drömt om att jag ska gifta mig i en jätte mysig träkyrka vid vattnet som ligger i en ort (där halva min släkt kommer ifrån) ca 13 mil från min hemstad. Men nu kommer jag att gifta mig i min hemstad (vill inte säga vart det är än utifall någon vet vem jag är då vi inte har berättat för våra nära och kära).
Efter som många kommer att ha det långt till bröllopet så känns det dumt att ha vigseln 13 mil bort från där vi ska ha festen (den ska vi ha i byn där jag växte upp). Det blir så mycket åkande. Så jag satsar på dop i träkyrkan om den dagen kommer när man får barn ;)
Men känslan sitter kvar, jag vill gifta mig i träkyrkan. Men hur ska man få till det? Den kyrkan ligger i en "död"ort där det inte finns någonting längre. Bara konsum och bensinstation ;) jag vill verkligen inte ha festen där eller be fotografen åka dit och fota oss (jag vill ta kort hos samma fotograf som har tagit kort på mig under min uppväxt).