Inlägg från: Lindatamminen |Visa alla inlägg
  • Lindatamminen

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

tack för svaren! var nere i går och prata med min florist hon tyckte den blir perfekt till min kläning och resten av temat på bröllopet:)

men det finns sååååå mycket olika bilder och förslag så jag ändrar mig konstant hela tiden:)
    jag älskar det enkla men vackra:)

• Lindatamminen
    Pia88 skrev 2014-04-13 18:57:42 följande:

Tjohoo =) snart ner på min klännningsvikt =) nu är det dags att börja se upp med godsakerna.. har lätt för att börja belöna mig med gott när det har gått bra :p

Härligt!!! kämpar med de sista 5 kg:/
    men 3 månader kvar så det ska väl hinnas!!!:)

fick hem min "extra" kläning och tärnornas i går!! beställde från jjhouse.. supernöjd är jag:) 
  • Lindatamminen

vi ska ha catering som fixar allt med maten och personal som serverar.
    ett bra pris fick vi inte "jättedyrt". 

nu har även inbjudan laddat hos gästerna och allt annat är fixat bara provsmakning av tårtan kvar:)

just nu hänger min "festklänning" tillsammans med tärnornas klänningar i mitt sovrum så allt känns mer påriktigt nu när man ser dom var dag. min brudklänning hänger fortfarnade kvar där jag köpte den för den ska sys till lite:)

• Lindatamminen
    CJ5 skrev 2014-04-24 08:23:34 följande:

Jag får inte alls till det med maten. Har ringt runt i Avesta om catering och två har sagt att dom ska höra av sig men har inte gjort så!!!! SHIT!!!

har du prövat ringa catering utanför avesta? jag hade samma problem i min stad till slut fick jag tag på en catering som ligger en bra bit utanför. de ställde mer än gärna upp och har haft superkontakt med dom:)

hoppas det löser sig:)
  • Lindatamminen
    CJ5 skrev 2014-04-25 09:04:57 följande:

Har pratat med catering nu. för 70 personer 14000 kr. Jag tycker faktiskt det är ett bra pris.
    Detta är menyn då:
    Dijonmarinerade kycklingspett på bädd av rostade grönsaker
    Ugnsbakad laxfilé med paprika & färskosttäcke
    Krämig pastasallad med saffran
    Potatissallad med ruccola & parmesan
    Säsongens sallad med körsbärstomater
    Fransk brieost med vindruvor
    Hembakt bröd med örtsmör

vad härligt att höra:) allt brukar lösa sig till slut:)
  • Lindatamminen

i dag fick vi vigsel intyget:)
    och prästen har vi fått veta vilken, fick inte den vi ville ha men huvudsaken vi blir gifta ju:)

i går var vi och mätte och fotade lokalen igen för att kunna planera all dekoration.

nu är det ju bara 81 dagar kvar!!!

• Lindatamminen
    CJ5 skrev 2014-05-08 09:09:37 följande:

Jag har också beslutsångest om allt. Tror att klänningen kommer vara skitful! Är livärdd!! Just nu känns det som att inget går som det ska med bröllopet. :(

det har jag oxå.... har börjat kritisera mig själv att jag bara ser tjock ut i en brudklänning.... eller att alla andras är mycket finare!!! jag köpte min redan i december så har ju lyckas hitta 1000 till som jag vill ha istället!!! :)
    Carro87 skrev 2014-05-08 09:03:32 följande:

Åååå, är det bara jag som har beslutsångest?
    Jag tycks ha beslutsångest om allt! Ring, mat, vin, teckensnitt i festhäfte, smycken osv mm.... Jag tycks alltid hitta något bättre eller finare, men sen går jag tillbaka till det jag tyckte var fint från början.
    Det bor nog en liten perfektionist i mig, jag vill att allt ska vara så fint och bra som möjligt...! Men det resulterar ofta i att jag skjuter upp saker, för jag har så svårt att bestämma mig... :/

Skönt att få ventiler sig lite... Snart är det juli, tiden har gått sååå fort! :)

beslutsångest om allt här med... tänk om allt blir fel den dagen!!!!!
    största rädslan är att inget klaffar den dagen!!
    men jag tror det bara är nerverna vi har:) allt kommer bli perfekt eller hur?:)

• Lindatamminen
    CJ5 skrev 2014-05-08 17:50:39 följande:

Så då står vi utan profsfotograf igen. Min syster känner sin kamera. Men en proffsig fotograf hade vart liksom pricken över i:et.

åå men varför???

vi ska iofs ha en kompis som fotar oss men han är grymt duktig på att fota och fixa med bilder så det var inte ens tal om att anlita en fotograf:)
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?