Julibrud2014 skrev 2014-02-08 18:27:47 följande:
Jag köpte min brudklänning idag! Jag har provat några gånger innan och idag var jag tillbaka till den första butiken jag provade i.
Jag har egetligen aldrig drömt om hur en brudklänning ska se ut men är riktigt nöjd med den jag köpte.
Det är en väldigt enkel axelbandslös klänning men den ska piffas upp med ett skärp i midjan och jag hoppas att den blir tillräckligt fin när smycken, frisyr och brudbukett kommer till. Det jag tycker är absolut bäst med den är att jag kan variera den så att den ser ut på ett sätt i kyrkan med lite ärm och på ett annat sätt på festen med bara axlar och skärpet i midjan. Den kommer att få lite vidd genom att jag har underkjol och den har ett minimalt släp så jag är inte längre så orolig att jag ska snubbla (är INTE van att gå i klänning och definitivt inte i långklänning)
Köpte även brudskor, kvinnan i butiken lät mig pröva med ett par för att se längden och de var de bekvämaste jag någonsin gått i så de fick följa med hem
Summering av dagen är att jag är riktigt nöjd med mina köp nu börjar de viktigaste posterna vara klara inför bröllopet!
Har alla redan fått ut sina inbjudningar? Eller när tänker ni skicka ut dem?
Jag har inte heller drömt om min klänning men vet vad jag gillar just nu. Nu återstår det bara att se om det jag vill ha är vad jag verkligen passar i
Smart med en lite enklare klänning som man kan piffa upp. Jag är livrädd att köpa ngot som i efterhand känns alldeles för mycket bling bling när man får på smycken, osv...
Vi skickade ut "save the date" digitalt ca 6 månader innan och kommer att skicka ut inbjudningskorten med post ca 3 månader innan.