Fler som ska gifta sig Juli 2014?
Carolinekahlstrom skrev 2014-02-10 03:01:29 följande:
Jag hänger inte alls med i denna tråden, dåligt av mig! ;) Vi gifter oss 26 juli och nu sitter vi fast i planeringen! Detta har vi gjort: bokat kapell, bokat festplats, köpt min vigselring, köpt min brudklänning, inbjudningar är klar men ej skickade, träffat fotograf och bokat henne samt bokat sminktid. Vad kan man göra nu?! Vi tänkte nog vänta med att fixa kostym (blir en vanlig) till gubben när det reas ut vid studenttider. När ska vi skicka ut inbjudningarna?!
Vi gifter oss också den 26:e juli! :) Vi är också lite fast i planeringen, de viktigaste posterna är klara och håller på och småpysslar med dekorationer och sånt. Däremot satte vi bordsplaceringarna i lördags, så det var skönt. Vad ska ni ha för dekor? Inget ni kan pyssla med där?
CJ5 skrev 2014-02-10 10:12:10 följande:
Tänker att shape upp blir ganska varmt i sommar också.
Vilken tid på dagen gifter sig ni andra?
Vi gifter oss klockan 16:00 jag tyckte det var bra, då hinner man mycket på dagen och väntan mellan vigseln och middagen blir inte lång. Min mor tyckte dock att det var en tokig tid att gifta sig på.
Vi har våran vigsel kl 15:00, känns rätt lagom för oss med. Middagen har vi satt preliminärt till 17, det borde vara tillräckligt med tid emellan, så vi hinner fota och så. Eller vad tror ni? Tar ca en halvtimme att åka mellan vigselplats och festlokal bör tillä
ggas.Vi gifter oss borgerligt så det blir också en rätt kort vigsel.