Inlägg från: Fluff |Visa alla inlägg
  • Fluff

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:34:00 följande:
    Tack! I wish.. vet faktiskt inte en enda. Har en kompis som har långt hår själv och brukar vara rätt bra på sånt, men hon bor på Gotland och är aldrig i Göteborg, så det skulle bli en chansning på den stora dagen isåfall. Ska ha löshår och en rätt stor uppsättning, så vågar inte riktigt förlita mig på att det blir som jag vill. Men som jag önskar att det fanns någon!!
    Ja de med löshår kan ju vara en chansning. Hoppas att ni finner någon frisör!
    Jag skulle nog tänka på en alternativ uppsättning redan nu OM det inte löser sig med frisör.
    För att vara på den säkra sidan och ändå känna sig nöjd på Dagen fast det inte gick som man ville med håret. Det är ju något som kommer synas hela dagen, hela livet på alla bilder.
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:43:29 följande:
    Ja precis, så är det ju. Jag vill inte vara missnöjd :/ Får fundera på detta. Tack för tipsen! Vad är det för frisyr du har tänkt dig?
    Jag funderar på halvt uppsatt med lite lockar, slöja ev nån liten blomma eller diadem, någon pärla här och där.
    Jag har inte varit förbi salongen än, ska förbi nästa gång vi åker dit, så får dom känna och klämma och säga va dom tycker och tror blir fint. Så dom kanske får fria händer, så länge de passar min klänning och mig.
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:59:39 följande:
    Det låter jättefint :) Tanken var att jag ska ha något liknande faktiskt! Frisörer brukar ha koll på vad som passar och inte, så det blir nog bra hur du än gör.
    Tack :)

Jag har börjat fundera på låtval i kyrkan.. Det är ju supersvårt!
    Vi har inte direkt nån låt som representerar oss, så först tänkte vi strunta i att välja en låt i kyrkan men vi vill ha en låt som blir våran.
    Tips?
  • Fluff
    Utvandrare skrev 2014-02-27 02:36:02 följande:
    Hej!

Vårt bröllop är den 20:e juli (ja, vi valde att ha det en söndag) men vi har knappt planerat någonting än!

Kyrkan är bokad, båt m buffe efteråt prelbokad, ringarna köpta, men INGENTING annat. :)
    Jag läste några sidor bakåt i den här tråden och kände stressen komma dundrandes. Himmel, vad förberedda ni är! Jättekul att läsa om allas planer. 
    Vi har en måndag så inget konstigt med söndagar :D
    Just nu känns det mest som att tiden står still för jag kan inte ordna med något, känns stressande men samtidigt skönt att ligga bra till.
    Jag tror inte alls att du behöver känns dig stressad men du bör börja kolla klänning för om det blir en klänning som måste beställas kan de dröja nån måndag. Annars så behöver ni ju bara gå ut med ett "Spara datumet" eller en tidig inbjudan :)
    Kalejdoskop skrev 2014-02-27 19:36:29 följande:
    Har förresten en fråga: Det är ju rätt ljust ut i juli, speciellt uppe i Norrland. Ändå känns det som att jag vill ha marschaller. Är det helt knäppt? Finns det nåt annat fint man kan markera vägen till festlokalen med annars? Marschallerna kommer ju knappt synas, så lite dumt är det väl.. men ni kanske förstår vad jag är ute efter :)
    Jag tror marschaller kan funka, lite skymning blir de ju fast de går fort :) Det är ju en stämningshöjare men jag förstår vad du menar med att det kan kännas lite dumt.. Kan du inte markera ut på något annat vis? Är det en lång väg som ska markeras? Kan ni inte ha nått rött band som markerar med nån liten blomma varannan meter eller nån björkstubbe, knasiga ideer kanske :)
    Blivande frugann skrev 2014-02-27 11:09:18 följande:
    Funderar kring ris, bubblor, blomblad. Vad väljer ni?
    Ordnar ni det eller låter ni någon annan göra det?

Vi ska inte ordna med något sådant. Vill nån kasta och önska oss lycka till så får de ordna med sånt själva, vill inte "tvinga" på nån att "här, önska oss lycka till" men sån är jag och allt är en smaksak :)
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-28 17:04:17 följande:
    Fluff: jag bestämde visst att det blir marschaller trots allt! Det är ju det klassiska, och jag struntar i om det är mörkt eller inte :P det blev så idag då vi handlat i ullared, mycket blev bestämt som jag inte planerat in :) Ljuslyktor, servetter, värmeljus, material till goodiebag, stolsdekorationer, vimplar, papper till placeringskort och ramar för bordsnummer. Nu är det bara tyg till löparna kvar!
    Va härligt! Jag tror det blir jätte bra :)
    Va skönt att få lite mer saker klart utan att ens ha planerat eller tänkt på de :)
    Jag har allt smått kvar att tänka på men har några födelsedagar här snart så får tänka mer på bröllopsbestyr efter.
    virrefo skrev 2014-02-28 23:12:16 följande:
    Många saker börjar falla på plats. Kyrka bokad väntar på att vi ska få träffa prästen. klännig skor smycken hår acceroeroar klart, mannens kläder bokat , barnens kläder klara. Solist fixad, transport fixad, festlokalen och maten premlininär bokad festen kommr att hållas på parken zoo i eskilstuna. , inbjudningskort skickades i januari. Smink och hår bokat. Bordsdekoration beställt.
    Du verkar ha allt på de klara! Jag blir nästan lite nervös för man inte är klar med allt :P
    De stora posterna är klara men jag har en tid för att prova klänningen den 22 men har inte hittat skor än :/
    Tror jag får skjuta på tiden för justering av klänningen.

Ska alla ha två olika klänningar?
    Jag har inte ens tänkt tanken på att byta till en annan klänning till festen.. Är det något man bör?
  • Fluff

Tack snälla alla för era svar gällande 1 eller 2 klänning/ar :)
    Jag gillar min klänning massor så jag kommer vilja ha den hela dagen och kvällen! :)

virrefo , ja skulle också vilja ha mitt klart! Har skor kvar att hitta och sen blommor och musik men de känns som att det inte är nån brådska än så länge. Håller på att kolla upp allt de men inte bestämt mig än:)

a ring on my finger Jätte vackra klänningar! :) Tror din blivande kommer bli väligt glad :)

• Fluff
    Lihoo skrev 2014-03-03 14:38:50 följande:
    Fluff: har du någon bild på din klänning ? Tycker det är så roligt att se allas klänning. Tack så mycket att du tyckte klänningarna var fina !
    Denna har jag köpt fast ska göra om så att jag får snörning i ryggen istället :)
    asperacollections.com/3026
  • Fluff
    Kakbakaren skrev 2014-03-08 10:58:43 följande:
    Hej Kakbakaren!
    Jag förstår ditt "problem" med vännerna, har några vänner som jag känner samma bristande engagemang av, Men jag vet iaf deras anledningar och förstår dom till fullo men man känner sig väldigt ensam i planerar världen,
    Det ligger en hel del arbete bakom ett bröllop, att få till allt och man vill ju ha de så bra som möjligt och behöva göra så lite som möjligt just den Dagen.
    Försök att bara prata om bröllopet med de som engagerar dig så du inte "tappar lusten" att dona med förberedelserna för det är ändå din och din blivandes dag.

Haha jag tror du kommer bli jätte nöjd med dina inbjudningar när du är klar! Gör ett extra och spara så du kan uppskatta och minnas ditt arbete sen efteråt :D
  • Fluff

Jag har haft en del att stå i.
    Har varit på kalas nu 2 helger på rad och helgen som kommer bär det av till blivande svärmor och fira henne.
    Inbjudningar är klara och ligger i kuvert med adress på.
    Klänningen ska provas för uppläggning på lördag, skor är hittade!
    Konditori är bestämt för tårta.
    Tärnornas kläder är klara.

Det jag har kvar nu är
    att beställa ringen (redan bestämt hur, var och när)
    Blommor - bukett och dekor
    Musik.
    Att träna in valsen.
    Gästbok ska införskaffas

Jag tror de va de, har säkert glömt massor men känns som att det OK.

• Fluff

Jag har redan beställt hindersprövningen och namnbytarblankett, vi gifter oss 7/7.
    Inbjudningarna är klara, tänkte posta dom efter helgen då vi ska försöka passa in att det är 3 månader kvar när de kommer ut.
    Provade klänningen i helgen och träffade sömmerksan, känner mig så nöjd! :D
    Nu är det skorna som ska börjas gå in :)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?