Utvandrare skrev 2014-02-27 02:36:02 följande:
Hej!
Vårt bröllop är den 20:e juli (ja, vi valde att ha det en söndag) men vi har knappt planerat någonting än!
Kyrkan är bokad, båt m buffe efteråt prelbokad, ringarna köpta, men INGENTING annat. :)
Jag läste några sidor bakåt i den här tråden och kände stressen komma dundrandes. Himmel, vad förberedda ni är! Jättekul att läsa om allas planer.
Vi har en måndag så inget konstigt med söndagar :D
Just nu känns det mest som att tiden står still för jag kan inte ordna med något, känns stressande men samtidigt skönt att ligga bra till.
Jag tror inte alls att du behöver känns dig stressad men du bör börja kolla klänning för om det blir en klänning som måste beställas kan de dröja nån måndag. Annars så behöver ni ju bara gå ut med ett "Spara datumet" eller en tidig inbjudan :)
Kalejdoskop skrev 2014-02-27 19:36:29 följande:
Har förresten en fråga: Det är ju rätt ljust ut i juli, speciellt uppe i Norrland. Ändå känns det som att jag vill ha marschaller. Är det helt knäppt? Finns det nåt annat fint man kan markera vägen till festlokalen med annars? Marschallerna kommer ju knappt synas, så lite dumt är det väl.. men ni kanske förstår vad jag är ute efter :)
Jag tror marschaller kan funka, lite skymning blir de ju fast de går fort :) Det är ju en stämningshöjare men jag förstår vad du menar med att det kan kännas lite dumt.. Kan du inte markera ut på något annat vis? Är det en lång väg som ska markeras? Kan ni inte ha nått rött band som markerar med nån liten blomma varannan meter eller nån björkstubbe, knasiga ideer kanske :)
Blivande frugann skrev 2014-02-27 11:09:18 följande:
Funderar kring ris, bubblor, blomblad. Vad väljer ni?
Ordnar ni det eller låter ni någon annan göra det?
Vi ska inte ordna med något sådant. Vill nån kasta och önska oss lycka till så får de ordna med sånt själva, vill inte "tvinga" på nån att "här, önska oss lycka till" men sån är jag och allt är en smaksak :)