Inlägg från: Fluff |Visa alla inlägg
  • Fluff

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Lindatamminen skrev 2014-04-09 09:41:17 följande:

Hej.. har lite ångest över val av brudbukett:/
    jag har tänkt mej en enkel men vet inte om denna är för enkel.... vad tycker ni? den ska enbart innehålla ljus ljus rosa rosor då det är en av färgerna i vårt tema... kommer inte ha smycket som finns på.. beslutsångest.....

Jag tycker att det är en smaksak och att du ska känna dig nöjd med ditt val!
    Jag tycker att det kan vara väldigt vackert i sin helhet!
    Jag har valt att ha en lite större bukett då jag är lång och har släp så den tanken är jag mer bekväm med :)
    Men allt som rör Er dag ska kännas bra för Er. Hoppas att du kommer fram till vad som känns bäst för Dig :)
  • Fluff

Jag har börjat fundera på bukett, min mormor visade bild på hur hennes mammas bukett såg ut när hon gifte sig. Fick lite inspiration från den. Kommer inte vilja ha fullt så stor men jag gillade hur dom gjort med liljorna :)

Sen ska jag ta disskusionen med tärnorna om de vill ha nån bukett att hålla i, nån blomma i håret eller vad dom nu känner för. Min Blivande ska ha corsage även hans bestmans. Liten dekoration framför oss och några blomor på borden. Jag kan nästan se pengarna springa iväg från en när man tänker på vad blommor kostar och att det ska vara lagom på borden :)

• Fluff
    CJ5 skrev 2014-04-22 15:11:29 följande:

Hej tjejer! Nu är alla inbjudningar kuverterade, igår köpte vi blivande makens kostym och skor och vi beställde även min vigselring! :)

Men hur gör man med middagen? Catering eller göra mat själv? Hur gör ni?

Vi kommer ha middagen på en restaurang så vi kommer inte behöva bry oss om någonting rörande maten den dagen. Jätte skönt att bara behöva önska meny och inte oroa sig för att maten ska va varm när man sitter hos frissan på morgonen med alla fjärilar i magen :)
  • Fluff

Dagen närmar sig med stora steg!
    Inbjudningar är ute, hindersprövningen är ivägskickad, ringen är beställd och ska hämtas imorgon, klänningen är under omsömnad och får provas i maj, mannens kläder är klara, skor håller på att gås in, menyn är satt bara pris som diskuteras, tärnklänningar är beställda och ska "bara" sys upp. Tårtmakerska är bokad och får fria händer, hjälp med blommor är avbockat, hunden har hundhotell bokat, frisör är bokad och har träffat henne - kändes jättebra!, manikyr är under kontroll, bil är bokat.

Nu är det bara att vänta att sista datumet för "anmälan" till festen så att man kan börja med bordsplacering och vänta på att träffa prästen så att vigselprogrm kan ordnas.

Har man glömt något?

• Fluff
    Carro87 skrev 2014-04-24 21:24:38 följande:

Ska ni ha någon nderhållning till festen? Band, DJ...?
    Fotograf... :)
    Just ja, det är under koll. Kommer ha en som spelar piano under middag sen så kommer vi ha ett liveband ett par 3 timmar eller så sen blir det väl kanske nån partylista på spotify till natten.
    Fotografer har vi i släkten så de fick frågan om de ville fota och det ville de gärna :)
    Så vi har minst 2-3 stycken som kommer fota, mycket bilder kommer det bli! Kul :D
  • Fluff
    CJ5 skrev 2014-04-30 09:19:46 följande:

Tjejer, ni som är klarar med era klänningar, kan ni lägga upp bilder? ska ni ha slöja eller inte?

Jag ska ha slöja och en liten tiara.
    Klänningen är klar men under omsömnad så ska få prova den i Maj :D
    (Kan lägga upp bild då)
    Sååå förväntansfull!
  • Fluff
    madigun skrev 2014-05-01 07:48:33 följande:

Oj, vad ni hunnit mycket! Jag känner mig ganska stressad nu, knappt nå som är klart. Det som är klart är:
    kyrkan, festplatsen, hindersprövningen, maten, mina smycken, pojkens skor, bilen, en del av serveringspersonalen.

Förhoppningsvis blir måtten tagna idag på mig å gubben å hans dotter,  så vi kan skicka in beställningen på våra kläder. Har bestämt klänning, hans kläder å pojkarnas kläder, det är flickans kläder som är lite (stora) frågetecken på.

På fredag ska jag ringa frissan och kyrkan så vi får veta vilken präst dom tänkt att vi ska ha. Får förhoppnngsvis svar i dag av hon jag tänkt ska göra tårtorna, har annars en backup. Fotar gör släktningar + en kompis som är jätteduktig. Sminket ska jag höra om en av mina kompisar kan fixa, hon är jätteduktig. Mina och flickans skor ska oxå inköpas snarast.

Vad ska ni ha för underkläder? vill ju ha nått skönt men ändå sexigt :) 

Jag tycker du verkar ha koll på läget. Stressa inte, det ordnar sig, men skor borde du hitta så du hinner gå in dom :)

Underkläder har jag tänkt ha "vanliga" och sen byta om till någon neglige eller annat roligt när man kommer till hotellet :)
  • Fluff
    Julibrud2014 skrev 2014-05-17 06:30:33 följande:

Oj nu är det under två månader kvar!! Börjar närma sig. Har suttit och satt ihop en Spotify playlist till kvällen, vi kommer inte att ha nätuppkoppling på lokalen (kanske går via mobilen men vågar inte chansa)

någon som har förslag på lite nyare låtar med lite fart i? Vi älskar att bugga (fler en en gång jag kommit till jobbet med blåmärken för att jag krockat in i byrån efter att vi dansat här hemma) listan är därför fylld med bugg men känner att jag skulle behöva något som är lite mer party också och det är inte min starka sida.

Oj musik är svårt, men om du använder spotify, gör så att du tar "radio" på en låt som du gillar och samla de låtar som faller dig i smaken i en lista.
    Det är nog så jag kommer göra, eller gå in på typ "the voice" lista eller "RiIX FM" eller någon annan radiokanals lista och lyssna och plocka.

• Fluff
    haps skrev 2014-05-26 19:40:53 följande:

Fick även hem en brudbukett i tyg som jag beställt! Men är väldigt tveksam... är det "okej" att ha en brudbukett i tyg eller ser det väldigt fejkat ut? Själva buketten är egentligen fin men jag är tveksam på ifall alla kommer tänka att det är fult med tygbukett. Så vad tycker ni? Ärligt? 

Jag tyckte det var ganska smart, det blir ju även enklare att spara den.
    Allt är en smaksak, är du nöjd så ska du strunta i va andra tycker och ha den :)
  • Fluff

Nu har jag kommit ännu en bit.

Har varit lite dålig att följa upp här i tråden, har varit så mycket som hänt senaste tiden.

Klänningen är klar och hänger hemma hos mamma, och jag är supernöjd! :D

Vi har fått svar från alla som kommer, så jag har knåpat ihop en tillfällig bordsplacering. Jag spikar den i slutet av Juni, för det kan ev. komma nått sent avhopp.

Svit till bröllopsnatt bokad.

Prästen har jag pratat med och bokat tid för samtal.

Jag funderar nu bara på vad man ska ge de som hjälper oss med bröllopet.
    Vi funderade på att boka en relax nån kväll innan, kan det bli uppskattat tro?

• Fluff
    Lindatamminen skrev 2014-06-02 09:03:23 följande:

en fråga.
    är det nån som vet vad man ska ha med när man träffar prästen?
    ska träffa han redan på onsdag:)

Hindersprövning och legitimation sa våran präst att vi ska ha med när vi träffar henne på torsdag.
  • Fluff
    a ring on my finger skrev 2014-06-02 09:41:09 följande:

Nu har vi provsmakat vår mat och den var mycket bra, kanske t.o.m över förväntan! Provsmakade viner till så nu har vi koll på vilken druva vi ska ha till de olika rätterna. Inom ett par veckor blir det en Tyskalandsresa för inköp av vin, öl och sprit.

En av de absolut svåraste sakerna under planeringen tycker jag är att beräkna hur mycket alkohol man behöver köpa. Hellre för mycket än för lite men samtidigt vill man ju inte slänga ut hur mycket pengar som helst i "onödan".

Fr.o.m denna veckan kommer vi att sitta med bröllopsdetaljerna i princip varje kväll. Även om man har koll på det stora så känns det som att det hela tiden dyker upp småsaker. Allt från servetter som ska köpas till hur vi ska ta oss till vigseln osv.

Va kul att ni blir nöjda med maten och att ni fått inspiration till drycker.
    Hur många rätter ska ni ha? Man räknar väl 1 glas per mål/person och 4-5 glas/flaska beroende på hur stora glasen är och hur mycket man fyller på.
    Ska ni bjud på dryck hela kvällen? Hur har ni tänkt?
    Blir det en massa över så har ni ett fullt barskåp :)

Jag och min blivande tillsammans med tärnor och bestmans ska försöka träffas upp vid kyrkan iaf 30 min innan för lite fotografering och hinna gömma oss innan alla kommer. Jag kommer ha min mor som kör från frissan till kyrkan och blivande har sin far eller bestmans som kör honom.
  • Fluff
    CJ5 skrev 2014-06-02 10:48:04 följande:

Var på min fantastiska möhippa i helgen! HHEEEEELT underbar!!!!

Va kul! Va hade dom planerat? Va gjorde ni? Vill du dela med dig? :)
  • Fluff
    CJ5 skrev 2014-06-02 12:43:10 följande:
    Delar gärna! Detta blir ett låååångt inlägg!
    torsdagen hittar jag stora spelkort i bilen, på fredagen ringde någon och frågade efter Alice, men det kopplade jag inte alls. På lördagen får jag ett mms från haren i Alice i underlandet med en klocka i handen tick tack tick tack stod det.. Efter en stund knackar det på dörren, jag öppnar och på trappan ligger en fin rosa låda. i den låg en inbjudan från hjärter dam till hattmakarens te bjudning. En jätte fin blå klänning med underkjol och vita strumpbyxor. Jag hade en kvart på mig att bli klar. Sen knackar det på dörren igen och nedanför trappan står haren med klockan. jag får springa efter haren som skuttar iväg. Möter en av kortknäcktarna och vi sätter oss sen i min pappas bil. I bilen får jag smink en peruk och jätte långa ögonfransar och ett gigantiskt vinglas som jag ska bära omkring hela dagen. Vi åker till gärdet ut till ett stall där vi ska åka häst och vagn. och där möter jag hjärter dam, en till knäckt, hattmakaren, katten och dudedi och dumdedum vad dom nu heter, dom skalliga tvillingarna i filmen. Dom är sååå utsopexade hela bunten att jag inte känner mig utklädd, allt var så bra och dom var såå fina! dagen följs av att vi åker till en studio och jag får sjunga in en sång (jag kan inte sjunga) Sen går vi på spökvandring i gamla stan och går till en krog inne i stan och tillslut hamnar vi på min syrras terass där dom dukat upp världens finaste middag, men tekannor och minimat och allt var så perfekt!!!! 
    Åååh va kul! Vilken härlig dag :D
  • Fluff
    Carolinekahlstrom skrev 2014-06-05 23:49:34 följande:

26 Juli är det dags för oss att gifta oss. Vi har alla viktiga poster bokade, men nu står allt helt stilla. Jag är inte en sån som vill pyssla och försöka göra så mycket så att jag blir utbränd, utan jag/vi vill ha det så mysigt som möjligt och så avslappnat som möjligt.
    Vad är det som händer nudå? Vi har inte varit på något samtal med prästen ännu, har inte pratat med kantorn om vilken musik det skall önskas.
    Vad GÖR MAN?! Jag är helt lost i detta... Måste få några stolpar att gå efter.
    Mer än de viktigare sakerna sas.

Det låter som att ni behöver ett samtal med prästen, är det inbokat? Annars skulle jag ringa och försöka boka in ett.
    Har ni hindersprövningarna klara? För det vill prästen ha på mötet, iaf våran.
    Sen när vi träffade prästen så gick vi igenom vigsel steg för steg, så alla frågor kunde bli besvarade. Kan vara bra om ni har funderat på in och utmarsch, psalmer och om ni har nån solosång. För det är några av de större valen ni gör där.

Sen är det väl svårt att ge mer stolpar när man inte vet vad som är gjort och vad man vill ha gjort :)
    Alla har vi ju olika syn på hur vi vill att Dagen ska bli.

Vi håller på med de sista för oss vilket är blommor och musik efter livebandet på festen sen har jag enbart bordsplaceringsskyltar kvar :)
    Sen dammsuger jag i mina skor jag ska ha på bröllopet :P
  • Fluff

Det närmar sig med stora steg nu!
    Jag tror att jag har allt ordnat, ska bara köpa lite hårpynt och ev ett par avbytarskor om det behövs framåt kvällen. Jag känner mig förvånansvärt lugn inför Dagen. Dagen blir som den blir, kvällen innan har jag mina nära och kära samlade för middag, det är guld värt för mig! (Vi är så utspridda i vårt avlånga land)

Har delegerat ut tårta och liveband, bara hoppas på att dom sköter sina poster :P

Mindre än 3 veckor kvar!! :D

• Fluff

STORT GRATTIS ALLA NYGIFTA! :D

Min dag va helt underbar, hittills den bäst dagen i mitt liv.
    Jag var så lycklig hela dagen, kändes som att sväva bland molnen!

Fast saker gick fel (Ena hålet till snörningen gick sönder på klänningen, buketten började ramla sönder på väg ut ur kyrkan, och sminket höll inte som jag hoppats) så var alla glada och hade roligt och trevligt, jag hade lyckats med placering och planering, awesome!
    Jag har min man, fick TVÅ danser med honom (han dansar aldrig)!!

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?