Inlägg från: CJ5 |Visa alla inlägg
  • CJ5

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Min mamma är frisör så det är bokat ;) lokal och kyrka bokade.. samlar på hästskor och andra dekorationer. Kollegan är nageltekonlog så det är fixat också. men inget annat typ... 

• CJ5

Fin klänning svartsocka! den är i min smak! :)

Alun, skönt att du känner så, lillesyster här hemma är snart åtta månader och jag känner mig inte riktigt bekväm i kroppen. Några kg kvar att jobba med, därför jag har dragit ut på att prova klänning ännu. Gick upp 20 kg. Har gått ner alla dom men är överviktig sen innan.. Nu har jag ca två kg kvar av övervikten... sen vill jag ner några snyggkg också.   Snyggt med lila och orange också. Vi har inte bestämt färg ännu. Det kanske kan vara en bra ide :P tror vi är inne på creme och mint. :P

Carolinkahlstrom, hur mycket lägger ni på fotograf? Jag tror inte vi kommer ha råd med det och det känns lite deppigt.. :/  

• CJ5

Caroline. Om ni inte har skickat ut "save-thedate" så kan det nog vara en bra idee att få ut inbjudan så fort som möjligt då det är semestertider när ni gifter er!
    Vad skrev ni förresten i inbnjudan?

Jag är också väldigt dålig på att gå in här. Men jag är gärna på om jag får. datumet närmar sig ju faktiskt och det börjar kännas mer verkligt. Har provat klänningar och blev kär i en. Denna ska jag nu få uppsydd på ett annat ställe då den kostade alldeles för mycket. Ska till det andra stället på onsdag och känner mig lite halvt orolig. Detta ställe syr nämligen upp kina klänningar och jag är orolig på materialet.

• CJ5

Tänker att shape upp blir ganska varmt i sommar också.

Vilken tid på dagen gifter sig ni andra?
    Vi gifter oss klockan 16:00 jag tyckte det var bra, då hinner man mycket på dagen och väntan mellan vigseln och middagen blir inte lång. Min mor tyckte dock att det var en tokig tid att gifta sig på.

• CJ5

åh jag förstår. Jag ska försöka taighta till mig också tänkte jag. Men jag är en riktig storsvettare (tack för dom generna pappa) Så jag bara måste lyckas på egen hand. Hellre lite kärlekshandtag än svettpärlor är min attityd! :P
    Får jag fråga, ni som bokat fotografer vad har det kostat er?

• CJ5

Hej tjejer! Jag kommer och går här lite. Förlåt för det. Allt bra med alla?
    Hörrni, ivory är det gult i era ögon? Jag har trott att jag gillat den färgen, köpt ett par skor i ivory och dom är superfina, beställde min klänning i ivory och den kommer om typ fem veckor,, Men jag beställde näbbklänningar i ivory som jag fick hem för två veckor sen och dom är GULA!!!! GULA!! jag vill inte att min brudklänning är GUL!?!?!!

• CJ5
    a ring on my finger skrev 2014-04-08 14:48:37 följande:
    Jag har beställt Ivory (utprovad i butik) och den är inte alls gul.
    Har du kanske fått fel tyg på näbbklänningarna :-/
    jag hoppas verkligen det! klänningarna är superfina och dom får vara gula, men jag hoppas inte min brudklänning är gul. skorna är inte det..
  • CJ5
    teres77 skrev 2014-04-08 13:49:15 följande:
    Näää... Ivory är som min långa klänning på bilden här ovanför. Hoppas jag iaf! Vitt men inte kritvitt. Nu blev jag lite nervös, jag har också beställt Ivoryfärgat... 
    ja precis tycker den har samma färg som mina skor.. Hoppas det bara blev något tokigt med näbbklänningarna!!
  • CJ5
    Lindatamminen skrev 2014-04-09 09:41:17 följande:

Hej.. har lite ångest över val av brudbukett:/
    jag har tänkt mej en enkel men vet inte om denna är för enkel.... vad tycker ni? den ska enbart innehålla ljus ljus rosa rosor då det är en av färgerna i vårt tema... kommer inte ha smycket som finns på.. beslutsångest.....

Tycker den är fin.. men har du sett ranunkel (stavning?).. Dom är verkligen superfina tycker jag!!

jag ska ha sånna smycken i min bukett. Men min farmor och farfar och mormor.. Vet dock inte om jag ska ha ramarna runt stjälken eller i själva kronan på buketten?
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?