Mmmaria skrev 2013-04-03 09:48:03 följande:
Vi hade inget budget-tak, men ville inte lägga löjligt mycket pengar på bröllopet. Vi kollade lokaler med mat och det blev lite som det blev. Vi bokade den som passade våra behov och datum (allt planerades på 2 månader) och hade rimliga priser (förhandlade lite). Vi tittade inte på helheten utan tog beslut om vad vi tyckte att saker och ting var värt under resans gång. Jag vet fortfarande inte exakt vad vi la ner, men det blev över 100.000, men jag tror inte att vi kom upp i 150.000 (ingen bröllopsresa inräknad). Egentligen tycker jag att det är galet mycket pengar för en dag (ringarna, foton och minnen har vi dock kvar), men vi hade de pengarna tillgängliga just då och vi fick ett fantastiskt bröllop som vi aldrig kommer glömma eller ångra. Hade nog varit lika nöjd med ett bröllop för 20.000 (funderade först på att samla alla på en krog, viga oss, käka pizza-slice och dansa), men nu blev det så här i stället.
Börja med de stora posterna (lokal, mat, boende, ringar) och se var ni hamnar. Vill du lägga 500.000 på ett bröllop bara för att du kan eller finns det annat roligt att ha pengarna till :)
Jag menade inte att jag har en halvmiljon att bara slösa bort ...
Jag bara använde det som ett exempel på att jag kan få ett bröllop att kosta hur mycket som helst om ingen stoppar mig ;)