Inlägg från: Alvstina |Visa alla inlägg
  • Alvstina

Studera ny utbildning och byta karriär?

Jag började på en utbildning, och efter 2 av 3 år hoppade jag av och började på en ny utbildning. Jag kände att jag egentligen var helt ointresserad av det jag läste och ville verkligen inte jobba inom det området. Så det blev 5 år på högskolan innan jag blev färdig.

Vad är det du har läst för något? 

• Alvstina

Det var egentligen inte helt olika områden. Först läste jag på sociala omsorgsprogrammet. Då blir man enhetschef och biståndshandläggare och så.. Jag hoppade över till ett beteendevetenskapligt program med inriktning mot omställning och rehabilitering.

Egentligen ville jag läsa till sjukgymnast men kom inte in på den utbildningen just då. Det var väl lika bra det för efter att ha arbetat med sjuka människor i över 2 år orkade jag inte med allt gnäll och offermentalitet som de flesta jag arbetade med hade, så jag sökte mig till nya arbetsuppgifter och arbetar i stället med friska ungdomar. Mycket skojjigare!

• Alvstina

Jag var 25 år när jag var klar, 2006.

• Alvstina

Fast sen kan jag ju säga att min sambo just nu läser. Han har läst 2 år på spaprogrammet och har efter det arbetat som massör i flera år. I höstas började han plugga till ekonom på heltid/distans, samtidigt som han jobbar deltid. Jag är sjukt imponerad av honom. Han räknar med att bli klar 2015, då kommer han att vara 36 år.

Svar på tråden Studera ny utbildning och byta karriär?