Inlägg från: TheD |Visa alla inlägg
  • TheD

"godkända" psalmer med typ inget Gud etc..

Kjörling skrev 2013-04-05 11:55:59 följande:
    Man måste ju inte ha sånger från psalmboken välj egna låtar som är ni, Det gjorde vi gick hur bra som helst, så vi valde 4 sånger som var "oss" så att säga, vår präst tyckte inte alls att det va nått konstigt med det :)
    Ehhhh....knappast korrekt. Tjänstefel av prästen.
  • TheD
    Jag han skrev 2013-04-05 12:24:00 följande:
    Vi valde kanske konstiga psalmer.Men vi ville ha något som vi kände igen, och de är psalmer som jag älskar. Sen att de inte handlar om kärlek, ja det struntade vi i. Alla hade hört dem, och kunde följa med i texten om de ville sjunga. Vi valde: " En vänligt grönska" & "Den blomstertid" Vi gifte oss 13 augusti och sommaren var ju nästintill slut.. Men det struntade vi oxå i! :)
    Vi hade "En vänlig grönska" - Det är ingen konstig psalm ;) Det är jättefin. Förta gången jag hörde den var på Kronprinsessa Victoria's bröllop.
  • TheD
    Jag han skrev 2013-04-05 12:35:37 följande:
    Kjell Präst skrev 2013-04-05 12:25:39 följande:Jag Han: Utmärkta val! Tycker du?! Vad kul att du skriver det.. Jag trodde vi tänkte lite "dumt" när det är kärlekens dag, och så går vi och väljer sommarpsalmer. Men känslan de psalmerna får mig att känna.. De är underbara! Det är nostalgi, lycka, och kärlek ändå på nåt sätt.
    Bara för att det är bröllop behöver man inte ha psalmer om kärlek ;)
  • TheD
    Chicita skrev 2013-04-05 12:47:39 följande:
    Jag kommer inte ens ihåg vilka psalmer vi hade.
    Det var inte så viktigt för oss. Vi visste att det inte är någon av de vi känner (förutom eventuellt svärmor då) som sjunger i kyrkan.
    Så vi ville satsa på äldre psalmer som gav en förstärkning till temat.
    Prästen fick välja själv i princip Flört
    Och det blev bra ändå...
    Försöker komma på vilka ni hade... Ehh..ja du.
  • TheD
    Chicita skrev 2013-04-05 12:56:40 följande:
    Haha... ja det är tur att du var där och kan vara mitt minne. Flört
    Min fokus var mest på "jag måste få ta av mig skorna... aj aj aj vad ont det gör, är det inte slut snart, varför valde vi 2 egna sånger också? osv..."
    Och det trots att jag valde skor som var ordentligt ingådda och aldrig gett mig problem innan.

Nåja, så kan det gå när man är lite "trasig" i kroppen...

Hur som helst så finns det många fina psalmer.
    Och det är många psalmer som jag inte ens räknat som just psalmer (som den blomstertid nu kommer och en vänlig grönskas rika dräkt), utan som bara fina sommarsånger... Glad
    Hahahahaha! och:"hoppas att paret som var innan oss inte står här utanför IGEN när vi kommer ut!!!!!!!!!!!!!" ;)
Svar på tråden "godkända" psalmer med typ inget Gud etc..