Inlägg från: Jag han |Visa alla inlägg
  • Jag han

"godkända" psalmer med typ inget Gud etc..

Vi valde kanske konstiga psalmer.Men vi ville ha något som vi kände igen, och de är psalmer som jag älskar. Sen att de inte handlar om kärlek, ja det struntade vi i. Alla hade hört dem, och kunde följa med i texten om de ville sjunga. Vi valde: " En vänligt grönska" &  "Den blomstertid"      Vi gifte oss 13 augusti och sommaren var ju nästintill slut.. Men det struntade vi oxå i! :)

• Jag han

tillägg: bara att få höra dessa psalmer i kyrkan gjorde mig rörd. De är verkligen underbara. Nästan så jag hade valt dem till ett vinterbröllop också.. :) haha  

• Jag han

Kjell Präst skrev 2013-04-05 12:25:39 följande:Jag Han: Utmärkta val! Tycker du?!  Vad kul att du skriver det.. Jag trodde vi tänkte lite "dumt" när det är kärlekens dag, och så går vi och väljer sommarpsalmer. Men känslan de psalmerna får mig att känna.. De är underbara!  Det är nostalgi, lycka, och kärlek ändå på nåt sätt.

• Jag han

kul att höra att det verkar vara rätt vanliga psalmer att ha på bröllop. :) Det har jag inte hajjat riktigt :) Trodde som sagt att vi var lite konstiga som valde sånger om grönska, blommor o blad när vi skulle vigas! haha  

Svar på tråden "godkända" psalmer med typ inget Gud etc..