Min svärmor kan inte uppföra sig!
Men herregud så jobbigt! Stackare. Och jag som tycker att vissa av min nyblivna makes "släkt" (no name) är sjukt jobbiga. (Inte bara jag som tycker haha)
Det ska alltid vara martyrskap, lån av pengar etc etc. Kvittar att vi har barn och hund liksom...
Det är DIN (ja och m2b - men han får fan ställa upp) dag, det handlar om er. Jag upplevde några av de "måste gästerna" som oerhörda energitjuvar (klagomål, inte fick bjuda med egna, inte ställde upp på kort etc) och jag ångrar så att det blev sådan fokus på dem. Vi hårddrog också vännerlistan, och hade mer än gärna petat bort en handfull "Måsten" för att ha lämnat plats åt vännerna. Men men, lätt att vara efterklok...
Och - 80 gäster är många. Det vandrar iväg mycket med plånboken. Ska 1 förstöra för så många med sitt beteende?
Jag lämnar inte mina barn till vissa av olika orsaker också, och det är jag som mamma som bestämmer. Vi i egenskap som föräldrar bör gemensamt bestämma det ihop - att känner sig ena parten inte sig trygg så blir det inte av. Även om dte kanske skulle skapa sura miner...
Kvinnan i hans liv är inte mamma, det är du. Vilken vill han mest leva med? Moderns (ja jag vet mamma är alltid mamma, men man ska förtjäna den titeln också!) hitta-på-känslor eller dina tankar och val - de som han kommer leva varje dag med liksom...
Jag hejar på dig! Sätt hårt mot hårt! Det går inte att fjäska sig fram med sådant, det finns de som har problem på riktigt än att ständigt skapa sitt eget drama och som försöker dra ned andra med sig till botten!