Oj, det lät konstigt. Specillt det där med att en senior top stylist inte tar emot nya kunder! Det kan ju inte gälla för bruduppsättningar, då är det väll många nya kunder som bokar tid där. Jag kan förstå om det gäller för en avnlig klippning men inte för en bruduppsättning.
Men en fråga först: Har du bokat både bruduppsättning och smink eller är det bara bruduppsättning?
Och en fråga till: Vet du vem det var i receptionen som du talade med?
Det finns nämligen en tjej som är lite halv ny (eller ja hon är inte så ny längre hon har väll hunnit jobba i ett år nu), men hon är iaf skit dålig. Varje gång jag ringer och bokar tid för klipp och färg (inte slingor utan färgning då jag naturligt är mellan blond, men färgar det till mellan brunt) så bokar hon ALLTID fel. Oftast så blir det både klipp + slingor (vilket tar längre tid än klipp + färg), då kanske min frisör inte får in en till klippning som hon annars skulle haft tid med att klämma in, eftersom tidsskillnaden är så stor mellan de båda behnadlingarna.
Jag har också bokat Björn Axén på Norrlandsgatan (jag klipper mig där i vanliga fall sedan flera år tillbaka).Jag har bokat både bruduppsättning och smink och det ska då ta 3 timmar.
Tjej som jag bokat heter Maria Boström. Hon är den som lär ut bruduppsättningar och sminkning till de andra frisörerna både på Björn Axéns alla selonger OCH andra frisörer som inte arbetar på Axén.
Hon kostar därefter också.
Jag skulle nog råda dig att ringa dit en gång till bara för att stämma av.