• Koyal

Björn Axén Stockholm

Jag har bokat tid för min uppsättning hos Björn Axén på Norrlandsgatan. Jag kunde inte boka en senior top stylist då tjejen i receptionen sa att de inte tar emot nya kunder. Så det blev en top stylist. Hon tyckte att 2 timmar räcker för mig och 1.5 timmar för min tärna. Jag blev lite fundersam efter det att tiden kanske inte räcker till. Har någon annan bokat Björn Axén? Vilken nivå på frisör fick ni boka och hur lång tid fick ni?

• Svar på tråden Björn Axén Stockholm
  • stormhelen

Oj, det lät konstigt. Specillt det där med att en senior top stylist inte tar emot nya kunder! Det kan ju inte gälla för bruduppsättningar, då är det väll många nya kunder som bokar tid där. Jag kan förstå om det gäller för en avnlig klippning men inte för en bruduppsättning.

Men en fråga först: Har du bokat både bruduppsättning och smink eller är det bara bruduppsättning?

Och en fråga till: Vet du vem det var i receptionen som du talade med?

Det finns nämligen en tjej som är lite halv ny (eller ja hon är inte så ny längre hon har väll hunnit jobba i ett år nu), men hon är iaf skit dålig. Varje gång jag ringer och bokar tid för klipp och färg (inte slingor utan färgning då jag naturligt är mellan blond, men färgar det till mellan brunt) så bokar hon ALLTID fel. Oftast så blir det både klipp + slingor (vilket tar längre tid än klipp + färg), då kanske min frisör inte får in en till klippning som hon annars skulle haft tid med att klämma in, eftersom tidsskillnaden är så stor mellan de båda behnadlingarna.

Jag har också bokat Björn Axén på Norrlandsgatan (jag klipper mig där i vanliga fall sedan flera år tillbaka).Jag har bokat både bruduppsättning och smink och det ska då ta 3 timmar. 

Tjej som jag bokat heter Maria Boström. Hon är den som lär ut bruduppsättningar och sminkning till de andra frisörerna både på Björn Axéns alla selonger OCH andra frisörer som inte arbetar på Axén.

Hon kostar därefter också.

Jag skulle nog råda dig att ringa dit en gång till bara för att stämma av.

• Koyal

Jag fick prata med en som heter Linda. Bokade bara frisör då jag bokat Mia Högfeldt för sminket. Jag kommer inte ihåg vilken frisör jag fick då det gick rätt snabbt, var något på E eller A och lät lite som Elina. Om du bokat 3 timmar så borde de räkna ca 1 timme för sminket och eftersom jag inte valde det så fick jag 2 timmar. Lite orolig blir man ju ifall de inte hinner bli klara på den tiden och speciellt min tärna som bara fick en och en halv. Hon har jäääättetjockt och blankt hår vilket är svårt att sätta upp. Ska nog ringa igen på måndag och vara en jobbig kund och fråga. Min tärna kanske får en trainee :|

• stormhelen

Tiden är nog inga problem skulle jag tro, de är ju vana att göra både vanliga - och bruduppsättningar. Då har ju du och jag lika lång tid på oss för själva uppsättningen.

Tärnans hår tar i regel inte lika lång tid som brudens, då den brukar vara enklare än brudens.

Men om hon har tjockt och blankt hår (låter som mitt hår - omöjligt att sätta upp) så kan du ju alltid höra med dem om vad de tycker.

Ja, ring på måndag och kolla. Du ska ju känna dig bekväm med dina val. De på Axén är jätte duktiga så där behöver du inte oroa dig iaf. Men om du tycker att bokningen gick lite snabt och du känner att du inte fått svar på dina funderingar så ring igen, så känner du dig lugnare sen.

• söt nöt

Jag skulle gissa på att du fick Alina. Då kan jag bara säga grattis. Jag har klippt meíg hos henne (gör det inte just nu eftersom det är för långt att åka). Hon undervisar i uppsättning på Björn Axéns skola. Duktig på att klippa och färga är hon iaf. Hon räddadde mitt hår när det var katastrof efter en "olycka" med en effileringssax. (stavning?)

• Koyal

Tack tjejer! Jag ringer dit på måndag och hör igen om det var Alina jag fick och om 2 timmar räcker. Mest av allt vill jag nog veta vad som händer om tiden inte räcker till, gör de klart eller får någon annan ta över liksom.

• Koyal

Nu så har jag fått veta lite mer. Jag får Alina (top stylist) och min tärna någon som heter Natalia (hairdresser). Jag har även tidigarelagt tiden så det ska gå att fixa färdigt +  ta mig till mitt bokade rum i god tid. Jag får ju tyvärr inte sminka mig eller klä på mig där eftersom jag har en annan som sminkar mig. Så nu måste jag hitta ett hotellrum där jag kan ta mig till efter att håret är uppsatt så jag kan bli sminkad.

• stormhelen

Vad skönt att det löste sig för dig. Skrattande

Det känns alltid bättre då man är lite mer välinformerad.

Svar på tråden Björn Axén Stockholm