Han vill ha sex hela tiden.
Hej!
Intressant! Jag som man, kan ha några synpunkter, för jag vet hur det är, liksom...
Det är bra om kvinnan, som ju i denna situation faktiskt säger "nej" ett antal gånger per vecka, samtidigt förklarar att det inte beror på mannen, hur "bra" han är eller att hon tappat intresset för honom.
Det hjälper en man att slappna av, om han förstår detta. Kanske låter larvigt, men vi män är lite känsliga på den punkten. Att som man få "nej" lite för många gånger på raken, kan göra en lite sårad. Detta är inte logik, det sitter liksom i ryggmärgen.
Det är bra för en man, att kunna "ta det lugnt" typ en dag eller två eller tre. Det stärker mannen (t ex mentalt)- förklara gärna det för honom. Är själv inte helt ung, men vill gärna ha sex minst två gånger per vecka. Om det inte blir sex genom samlag så kan min fru ändå hjälpa mig ändå, liksom. Även det innebär ju närhet och intimitet. Hon är sjysst och berättar alltid varför, om hon inte är sugen. Har vant mig vid att jag får ta initiativ. Ibland "upptäcker" hon att sex är skönt fast hon inte tagit initiativet. Kanske något för kvinnor att tänka på. Sex ÄR ju bra och har många goda effekter. Ibland kanske kvinnor "glömmer" bort att de vill ha sex??? Vi är fokuserade på olika saker olika perioder. Det är viktogt med fysisk närhet men det behöver ju inte vara sex. Jag som man uppskattar ju också en kram, en kyss.