Vad ska ni ha i ert toalett kit?
Toalettkit?
Menar du korgen / väskan / lådan som de flesta ställer på toaletterna ifall att gästerna skulle behöva något dom glömt ta med sig?
precis =)
Aha.. då ska jag nog börja med att säga att det är långt ifrån alla som har sånt
Det är nog vanligare att man inte har det...
Vi hade i alla fall:
Sy-kit
Säkerhetsnålar
Huvudvärkstabletter
Såna där påsar med pulver som man kan ta när man ätit för mycket (Minns inte namnet, inte Salubrin men det är det som dyker upp i huvudet)
Skavsårsplåster
Vanliga plåster
Tandpetare
Tops
Tuggummi
Halstabletter
Dambindor
Elastisk linda
Nagellack
Hmm.. hade vi något mer måntro?
Jo antibakteriella våtservetter
Spray-deo (dam och herr)
Åh vilken bra tråd! Jag vill också ha en sån nödvändig korg. Förutom redan nämna saker ovan (mkt bra grejer!) tänker jag mig: Kondomer (men det ska nog inte vi ha, vi har bara väldigt stadgade par som gäster.... Känns inte så aktuellt utan singlar... :P ), Lypsyl, Samarin (det var nog det du menade Chicita), Strumpbyxor (kanske inte aktuellt mitt i sommaren) Herrstrumpor? Flipflop till de som valt fel skor kanske...
Det här var ju verkligen bra!
Frågan är dock bara om det är "möjligt" när man ska ha ca 350-400 pers på bröllopet?! Blir väldigt mkt av allt! Haha...
Dock ska jag absolut se till att det finns Säkerhets, hårnålar, hårspray, och antibacteriel på toaletterna bland annat!
Bra idé! Har inte tänkt på det innan
Vilken bra idé...ska kolla med restaurangen. Ev ska dom ha andra matgäster i ett annat rum samtidigt och då vill inte jag lägga in ett kit på toa som dom kan använda. Men en idé jag fick nu från eran tråd är att i baren, bredvid vattnet ( tänkte ha tillbringare ), ställa fram några rör med vätskeersättning, några huvudvärkstabletter, samarin etc...
Jättebra, det ska vi göra!!!!
Vi har också tänkt att ha "toa-korgar", men det känns lite väl att ha tre av allt iom att det är tre toaletter. Jag gillar helt klart förslaget med att bara ha en korg. Det är trots allt ändå ett kapprum/hall vid toaletterna, så man kan lika gärna ställa en fin korg där! Smidigare och billigare!
Tack för idéen samt den bra listan! Alltid skönt att ha en lista att utgå från så man slipper börja helt från början! :)
Vi hade men den hade jag och maken inget med att göra i planeringsväg. Fanns en massa saker och korgen var uppskattad... Det jag kommer ihåg som fanns där var hårspray, strumpbyxa, plåster...ehhh sen då. Jag gick mest förbi den ;)
Vi kör ingen toakorg, tycker nog att dom kan tänka lite själva på vad de kan behöva våra gäster.
Men jag tänkte fixa en låda med plåster, alvedon och skavsårsplåster.
Det kommer att vara en drös med barn om alla kommer och dom kan ju göra sig illa.
Och de som har finskor på sig kan ju få ont i fötterna.
Men i övrigt så blir det inget extra :)
Jag undrar om det var på BT jag hörde det, men dte var någon som hade varit på ett bröllop där de hade typ lösmustascher och om det var gamla glasögon utan glas i sina toalett-korgar. Det hade tydligen blivit ohyggligt poppis, speciellt runt efterrätten när nästan samtliga kvinnor i sällskapet hade lösmustasch och gjorde sitt bästa för att låtsas som ingenting...