Fioona skrev 2013-04-09 16:25:23 följande:
Vi har också tänkt att ha "toa-korgar", men det känns lite väl att ha tre av allt iom att det är tre toaletter. Jag gillar helt klart förslaget med att bara ha en korg. Det är trots allt ändå ett kapprum/hall vid toaletterna, så man kan lika gärna ställa en fin korg där! Smidigare och billigare!
Tack för idéen samt den bra listan! Alltid skönt att ha en lista att utgå från så man slipper börja helt från början! :)
Vi hade också tre toaletter (eller egentligen 4, men vi satte upp en skylt på den stora och skrev att den var bara brudparets - så jag skulle slippa släpa runt min vita klänning i massa grus och skräp från andras skor
)
Även om vi inte märkte ut herr och damtoalett så anpassade vi korgarna lite och gjorde någon lite mer tjejig med en tjejigare doft på deo-sprayen bland annat och kanske lite fler typ dambindor, handcremen mm. Och en lite grabbigare korg...
Man behöver ju inte ha en hel förpackning huvudvärkstabletter i varje korg heller utan det räckte med en karta i varje.
Vi delade upp ett paket med dambindor mellan korgarna (med några extra i den lite mer tjejiga korgen då) osv...
Vi (eller tja jag) skrev tre rim också, en för varje korg. Där vi tackade för att dom delade vår dag och att vi med dom här sakerna ville se till att deras dag också blev riktigt bra även om dom hade glömt något hemma eller om olyckan var framme
Vi tyckte att det var bra att ha inne på varje toa eftersom det oftast är när man är på toan som man märker att man behöver något (typ man sätter sig på toan och så har mensen kommit) eller knappen lossnar när man ska knäppa byxorna efter att man är klar osv...
En korg räcker jättebra. Speciellt om man nu delar toaletterna med andra. För då kan man ju ha korgen i sin egen lokal och inte behöva riskera att det andra sällskapet "plundrar" korgen/korgarna