Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Tips på smarta saker!!!

Bästa tipset jag kan ge är att ni ser till att förbereda så mycket som möjligt. Försök även planera för allt som kan gå fel och ha reservplaner.
    Och se sen till att lämna över ansvaret till någon annan (toastmaster, värd, föräldrar eller någon annan ni litar på och som vet om planerna) så att ni kan slappna av och njuta av dagen.

För det tristaste som finns är ett stelt brudpar som ska kila runt och ha koll på allting Flört 

• Chicita

Ett tips jag fick här inne var förresten att man ska ta nässpray ca 30 min innan man går in i kyrkan.
    Helst Otrivin Comp som både är avsvällande och lindrar rinnsnuva. Det ska göra att om man gråter i kyrkan så blir man inte sådär fult svullen runt ögon och näsa och kanske inte behöver ta fram stora näsduken och fräsa ur näsan Tungan ute 

Om man aldrig använder nässpray annars så bör man kolla att man faktiskt tål det, så att inte det retar så mycket i bihålorna att  man får huvudvärk av det 

• Chicita
    Juli2013 skrev 2013-04-09 13:23:22 följande:
    åhh nässprayen var ett bra tips! Det ska jag komma ihåg. Det här med gråten är ett av mina orosmoment, jag är så blödig att jag inte ens kan prata om vigseln utan att gråta, börja diskutera psalmer har vi inte ens vågat :) Många andra bra tips också!
    Gråta kan man nog göra ändå... Men man kanske har större chans att gråta så där hollywoodvackert med några tårar som rullar som pärlor ner för kinden - istället för att stå med en näsduk stor som en halv kökshandduk och trumpeta i medans ögon och näsa ser ut som om man gått en boxningsmatch Oskyldig

Jag gråter för allt, när jag är glad, arg, upprörd, ledsen osv. Men jag grät inte i kyrkan...
    Vet inte om det var nässprayen som gjorde det eller om jag bara var så fokuserad på andra saker så att det nästan kändes som ett genrep eller som att det hände några andra Flört 
Svar på tråden Tips på smarta saker!!!