Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

Tips på smarta saker!!!

Hej, håller helt med Chicita. Se till att ha bra backup planer men släpp kontrollen på bröllopsdagen :) jag hade t.ex med ministrykgärn till frisöern, säkerhetsnålar, sytråd och reserv hårsmycke utifall blommona skulle bli fel. Köpte bröllopsparaply på nätet utifall regn. Dubbelkolla med kyrka (om ni gifter er i kyrka) om ni kan hyra den en halvtimme tidigare om någon skall dekorera med blommor eller björkris etc. Låt toastvärdar och brudfölje få telefonnummer till viktiga leverantörer utifall något strular. När det gäller fotografering så har jag sett (även på några av mina egna foton) att många brudar tenderar att hålla buketten högt som en mikrifon. Värt att tänka på att hålla den lågt ;) ha med bekväma skor att byta om till vid dansen ifall brudskorna är oanvända. Vattenfast maskara.. hmm ja vad kan man mer tippsa om ? :))

• FruForsmark
    Chicita skrev 2013-04-09 10:39:46 följande:
    Ett tips jag fick här inne var förresten att man ska ta nässpray ca 30 min innan man går in i kyrkan.
    Helst Otrivin Comp som både är avsvällande och lindrar rinnsnuva. Det ska göra att om man gråter i kyrkan så blir man inte sådär fult svullen runt ögon och näsa och kanske inte behöver ta fram stora näsduken och fräsa ur näsan Tungan ute

Om man aldrig använder nässpray annars så bör man kolla att man faktiskt tål det, så att inte det retar så mycket i bihålorna att man får huvudvärk av det
    Hände mig, det kom ur näsan istället för ur ögonen X-)
Svar på tråden Tips på smarta saker!!!