Pagnie skrev 2013-04-11 10:19:13 följande:
vi kommer att ha vigseln i spånga kyrka och ha festen på Olles krog. vi har inte fullt så många gäster som ni har så valet var rätt svårt att lokal. vi kollade måååånga innan vi hittade rätt. det blir ju lite så eftersom dom stora orientaliska lokalerna är för stora och dom vanliga som små bröllop använder är ju för små så att säga.
Men olles blev verkligen perfekt.
vi har faktiskt kommit rätt långt. vi har inte speciellt mycket kvar utan det är småsaker om vi bortser från sofreh aghden som jag måste fixa men det ska faktiskt bli jätte roligt. har mycket idéer till den. klänningen ska vi och göra sista provningen för nästa vecka. så det känns också jätte roligt. sen hoppas jag att jag får ta hem den efter det.
Ska köpa mina skor också plus underkläder men det känns inte som ett jätte stort projekt. ja tårta måste vi välja också men det var ju faktiskt allt annat än lätt måste jag säga. Men det kommer nog gå.
Men det börjar ju verkligen dra ihop sig. mycket möten och så sista tiden. men det är ju nästan det roligaste. se att allt faller på plats och så.
ska bli roligt med provuppsättningen också och att få i löshåret. har aldrig haft löshår men har alltid velat ha. så nu äntligen.
vad har ni kvar att göra då? hur går det med kläder och så?
Ja, jag har ju typ noll koll på lokaler utanför södertälje (eftersom det oftast är där man är på bröllop plus att jag inte bor i sthlm området) samt hallunda... Olles krog har jag aldrig hört talas om. Var ligger de? Fixar de mat och allt också?
Vad kul att ni nu kan börja se delar av resultatet av all planering!
Hur är sofreh aghden? Jag har aldrig sett en sådan.
Vi har väl ändå ganska mkt kvar känns de som iaf...
Jag har hittat klänning... Jag har lagt undan den som fanns i butiken ut i fall att butiken skulle få besked att klänningen som är beställd inte kommer hinna komma hit i tid. Eller i tid kommer den men inte i tillräcklig tid för att hinna fixa den osv kanske och i så fall så får jag ta den som är i butik och då hade vi kunnat påbörja ändringar och så av den redan idag liksom. Maggie Sottero har ju sjukt lång leveranstid! Var köpte du din? Vilken?
Vi har bokat lokal, kyrka, bil och sångare inkl dahol u zurna. Även fotograf och kameramän är fixade samt extra fotograf. Hår och make up är bokade men inte konsultationen än... (är spänd på att se hur hon arbetar och hoppas jag blir nöjd!!). Har aldrig heller haft löshår, vill också ha det men vill helst kunna ta av det direkt efter bröllopet. Alltså ha löshår med clips. Kanske man borde testa lite innan? Kan tänka mig att det känns annorlunda och kanske tar lite tid att vänja sig...
Fästmannens kläder ska vi ordna om någon vecka. Inte så super bråttom med det direkt, oavsett om vi ska hyra eller köpa.
Vi ska åka och träffa dekoratören om någon vecka... han sa minst 3 månader innan och vi har ju 6 mån till bröllopet...Men jag vill gärna gå nu om någon vecka och sen givetvis igen när det närmar sig.
Vad har ni för tema?
Just nu letar jag frenetiskt efter inbjudningskort!!!! Fortf inte hittat något vi gillar, så börjar få lite små panik över det...