oj nu ska jag försöka svara på alla frågor så hoppas jag inte glömmer någon. Olles krog ligger i akalla/kista och rymmer drygt 250 personer så den är perfekt för oss som sagt. Där ingår:
Mat, tårta, kakbuffé, fruktbuffé, alkoholfri dryck, öppen bar, dj, kameraman, fotograf, Limousine, blommor till brudbordet, de andra borden, utanför lokalen, i kyrkan, min bukett, tärnornas bukett, marskalkernas plus mannens blomma och 10 extra till de andra männen i familjen. Ingår även dekorationer i lokalen i form av stolsöverdrag, rosetter och dukarna och allt.
sen har vi bokat in 2 extra fotografer.
Frisör är ju bokad och har konsultation 8:e maj. Har haft första mötet med han som fixar dekorationerna och blommorna och ska träffa honom igen 29:e maj.
Vi har även bokad dawoul zurna.
sofreh aghd är det nog lättast om du googlar för att se för det är så svårt att förklara. är helt enkelt ett bord med en massa symboler på som representerar olika saker som fertilitet, rikedom och lycka.
jag köpte min klänning på stockholm brud och fest. köpte den faktiskt redan 30 september så jag var ute låååångt i förväg. det blev en demetrios tvådelad med massa tyll och pärlor och släp och korsett upptill osv osv. 5 månaders leveranstid var det. Nu ska jag och köra sista provningen av den innan den är helt fixad på alla plan.
Sen har jag även köpt slöja hos dom. blev en 140 cm lång. hårsmycke har jag ett med fjärilar men dom har ett annat där som jag såååå gärna vill ha. Får se hur det blir.
fästmannens kläder är fixade. han blir marinblå och jättefin. Men det fixade vi i januari redan.
Vi har tema marinblå och ljusrosa samt fjärilar.
vi gjorde faktiskt våra inbjudningskort själva bara för att få dom som vi ville. jag hade också jättesvårt att bestämma men jag tycker dom blev jättebra när dom blev klara. även om jag ville kräkas på dom på slutet där när jag hade gjort 80 stycken.
Så blev våra. då gjorde jag tryck och så själv med embossin. blev faktiskt mycket bättre än jag trodde.