Har ni eller ska provuppsättning?
Jag har bokat en tid den 15 maj för konsultationen och är nyfiken om ni har gjort eller ska?
Hur gick för er? Blev ni nöjd?
Jag har bokat en tid den 15 maj för konsultationen och är nyfiken om ni har gjort eller ska?
Hur gick för er? Blev ni nöjd?
Jag ska ha en provsminkning o provhåruppsättning.
Aldrig haft något sådant så för mig är det spännande att se hur det blir.
Sen kommer denna tjej till stället vi ska utgå från så jag slipper förflytta mig :)
Jag trodde att provuppsättning ingick i det dyra priset de uppgav men när jag skulle ringa och spika tider så var det bara en konsultation på 30 minuter och så håller tydligen stans största frisersalong bara öppet till kl 13 när det är lördag så det skulle innebära att jag får sitta helt färdig med smink och klänning i tre timmar inann vigseln... Eftersom vi inte ska ta sådana där uppställda fotografkort före vigseln så blir det väääääldigt länge tror jag... Nu kollar jag med de andra frisörerna i stan...
lavelii vem bokade du?
Lavelli: ok, då är jag med. Blev bara nyfiken:)
Jag tror att de flesta frisören/makeupartister är villiga är att ta sig dit du är, exempelvis på ett hotell. Sen beroende på var deras ordinarie arbetsplats är kan det hända att de tar ut någon form av "utkörningsavgift", vilket i mina öron bara låter rimligt. Känns lite oproffesionellt om de inte gör det (i bröllopssammanhang såklart, inte annars)...
Godprinsen: Vad tråkigt att de är så oflexibla... Ska ni inte ta några bilder med familjen, ev brudtärnor eller något sånt alls innan vigseln? Det är annars en väldigt bra tid att utnyttja till det, även om man har valt att inte se varandra innan vigseln. Du och dina föräldrar/brudtärnor/hans föräldrar/osv kan passa på att ta bilder innan så blir det inte lika stressigt efter :)
Hoppas annars att du hittar någon annan frisör/MUA som kan lösa det åt dig :D