• lillapia

Har ni eller ska provuppsättning?

Jag har bokat en tid den 15 maj för konsultationen och är nyfiken om ni har gjort eller ska?
    Hur gick för er? Blev ni nöjd?

• Svar på tråden Har ni eller ska provuppsättning?
  • Carina10

Jag ska ha en provsminkning o provhåruppsättning.
    Aldrig haft något sådant så för mig är det spännande att se hur det blir.

Sen kommer denna tjej till stället vi ska utgå från så jag slipper förflytta mig :)

• Principisessan
    Lavelii skrev 2013-04-09 17:53:50 följande:
    haha! Jo så klart...men har haft stora bekymmer bara att hitta denna som jag bokat nu (som jag tror du rekommenderade faktiskt?! haha)... Många av de jag pratat med har bara inte känts rätt redan i mailkontakt. En MUA/Frisör vägrade tex låta mig ha med min fotograf under smink osv (för hon stördes av det)... och hon kunde absolut inte tillåta att min mamma skulle få fixa sig med mig ens... dessutom arbetade hon inte någon annanstans än i sin salong.

Jo, men NEJ tack! Är det hennes eller min dag?! haha...sjukt irriterad gjorde hon mig!
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Gör alla frisörer det, åker ut till kunden vill säga? 
     Jag har sett att folk haft bilder här på bt där de blir fixade på hotellet tex, och eftersom jag själv bor 50 meter från min frisör så kändes det helt meningslöst att vara hemma den tiden. Men är bara nyfiken :) 

Vad bra att du hittade någon som passade!  
  • Grodprinsens brud

Jag trodde att provuppsättning ingick i det dyra priset de uppgav men när jag skulle ringa och spika tider så var det bara en konsultation på 30 minuter och så håller tydligen stans största frisersalong bara öppet till kl 13 när det är lördag så det skulle innebära att jag får sitta helt färdig med smink och klänning i tre timmar inann vigseln... Eftersom vi inte ska ta sådana där uppställda fotografkort före vigseln så blir det väääääldigt länge tror jag... Nu kollar jag med de andra frisörerna i stan...

• Lavelii
    majjja skrev 2013-04-09 19:39:23 följande:
    Gör alla frisörer det, åker ut till kunden vill säga? 
     Jag har sett att folk haft bilder här på bt där de blir fixade på hotellet tex, och eftersom jag själv bor 50 meter från min frisör så kändes det helt meningslöst att vara hemma den tiden. Men är bara nyfiken :) 

Vad bra att du hittade någon som passade!  
    En del gör det. Hittills har jag bara stött på en (den jag nämnde) som absolut INTE kunde tänka sig att göra det. De andra hade inga problem att ta sig till en (inte för att jag kollat upp många men...).
    Jag känner att det blir alldeles för mkt flängande för min del om jag ska ta mig till dem. Jag kommer gifta mig i Sthlm men bor inte där. Kommer vara på ett hotell med mina allra närmsta och vill att vi blir ompysslade tillsammans... 
    Förstår dock dig att du känner att du likväl kan gå dit när det är så nära. Hade säkert jag också gjort då...
  • Lavelii
    Pagnie skrev 2013-04-10 08:57:27 följande:
    lavelii vem bokade du?
    Sandra Eliza (stavning där på det sista!). Hoppas att hon är duktig. Hon lät iaf väldigt ödmjuk och tillmötesgående.
  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-04-10 09:14:01 följande:
    Sandra Eliza (stavning där på det sista!). Hoppas att hon är duktig. Hon lät iaf väldigt ödmjuk och tillmötesgående.
    härligt. :D ja jag har inte pratat med henne i telefon utan bara mejlkontakt men hon är nog jättebra tror jag. hon verkar väldigt profesionell. När var det du skulle gifta dig?
  • Lavelii
    Pagnie skrev 2013-04-10 17:13:41 följande:
    härligt. :D ja jag har inte pratat med henne i telefon utan bara mejlkontakt men hon är nog jättebra tror jag. hon verkar väldigt profesionell. När var det du skulle gifta dig?
    slutet på oktober Läääängtar!! Känns så långt till dess!! haha Du då? När ska du på konsultation?
  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-04-10 19:11:55 följande:
    slutet på oktober Läääängtar!! Känns så långt till dess!! haha Du då? När ska du på konsultation?
    jag ska på första konsultationen den 8:e maj. så det är snart känns det som. hoppas jag också för nu får tiden gå snabbt. 3 månader och 2 dagar kvar nu.
  • Fioona

Jag tror att de flesta frisören/makeupartister är villiga är att ta sig dit du är, exempelvis på ett hotell. Sen beroende på var deras ordinarie arbetsplats är kan det hända att de tar ut någon form av "utkörningsavgift", vilket i mina öron bara låter rimligt. Känns lite oproffesionellt om de inte gör det (i bröllopssammanhang såklart, inte annars)...

Godprinsen: Vad tråkigt att de är så oflexibla... Ska ni inte ta några bilder med familjen, ev brudtärnor eller något sånt alls innan vigseln? Det är annars en väldigt bra tid att utnyttja till det, även om man har valt att inte se varandra innan vigseln. Du och dina föräldrar/brudtärnor/hans föräldrar/osv kan passa på att ta bilder innan så blir det inte lika stressigt efter :)
    Hoppas annars att du hittar någon annan frisör/MUA som kan lösa det åt dig :D

Svar på tråden Har ni eller ska provuppsättning?