Tess88 skrev 2013-09-12 13:25:29 följande:
Ja det är nog så man får göra sålla bort en del. men wow va annorlunda med en svart klänning ! är den helt svart eller nått mönster eller så på? Kan föreställa mig att de kan se riktigt coolt ut med svart klänning och vilket pris helt grymt ! Ja min klänning kommer vara en vit spetsklänning med ganska långt släp. Jag vill nog ha mer vinter tema än höst tema, känner inte att höst färger är min smak. Jag tror på vintertema med mycket vitt och is inspirerat och vad gäller buketten skulle jag antingen vilja ha ljusrosa pioner eller mörk rosa liljor. Har du tänkt nått över buketten ? Hur gör du med håret och smink ?Haha ja stressen med att planera ett bröllop är helt sjukt ! Vi får hoppas på att allt går bra och som vi vill på den stora dagen
Haha Ja den reaktionen får jag av typ alla, att min klänning är svart. lägger upp klänningen så får du se ;) lite silver i den också=) Vi tänkte också vinter först men kändes så "inte vi" utan vi är mer udda haha men det kommer in lite glitter på borden som reprenserar lite snö :) Jag ska ha 4 röda Kallor som bukett, stjälken ska vara in lindad med svart sidenband som kommer sitta fast med vita pärlor (lite större och "finare" knappnålar). Mörkrosa liljor är ju vackert! Det röstar jag för! =D
Jag kommer göra mitt hår och mitt smink själv, min äldsta syrra ska kolla över det innan jag går in, me ska inte ha så "mycket" smink, eller synligt kanske man ska säga, Ögonfransförlängning ska jag göra dagen innan (tiden är redan bokad), sen kommer mina färger kommer vara shimmer (vitt), gyllenbrun och lite lite sotat svart, rosa och lite rött i rougen, och aprikos färgat läppstift (tror jag har inte bestämt mig riktigt än :P)
Hur ska du göra?
Just nu har vi problem med mina smycken till min klänning, har kommit fram till att det kan bli en aningen för mycket med dem. Det är "bling bling" med vita pärlor i, svårt och förklara :P. Och alkoholen.. Vi ska ju fixa den själva och min kontakt har helt plötsligt bestämt sig för att höja priset 2400kr och det blir så jäkla mycket pengar då. Hur gör ni med alkohol och mat? vi har fått vår mat i present av svärmor. Min mans moster ska laga den (hon är kock).
Vi hade även problem med servitriser men nu har jag äntligen fått ihop mina 6 st tjejer, genom
grannar.se (TIPS! om ni letar)
underkjol ska ju självklart var under. den blir en riktig barbie klänning kan man säga :P mycket silver bak till vid snörningen också.