Ett litet bröllop, två fester?!?
Behöver råd och tips!
Hur ska man göra för att ingen ska känna sig utanför?
Sambon och jag vill gifta oss i sommar , helst litet (men romantiskt) och kanske hemligt för alla utom de närmsta.
Vi är bosatta i England och enklast vore för oss att gifta oss borgligt här då min sambos färäldrar inte kan resa pga olika anledningar. Min mamma, bror och svägerska kan eventuellt komma över men min pappa man tyvärr inte resa pga problem m hälsan. Så vi kan inte samla alla på samma ställe. Min pappa är visseligen lite folkskygg och skulle nog applådera oss för att vi väljer att "spara" pengar istället för att lägga dem på ett stort bröllop.
Vill ha det litet och enkelt MEN, vi vill gärna fira med en riktigt avslappnad och trevlig fest för våra vänner några veckor senare.
Problemet: mina vänner bor nästan alla i sverige och sambons här i england.
Vi tänkte eventuellt ha en stor fest här i UK några veckor efter bröllopet och bjuda in vännerna i england. Ska man bjuda de från sverige också? Reser folk så långt för att "bara" vara med på festen? Eller ska man ha en separat fest i sverige?
Kankse kan vi flyga över till sverige dagen efter bröllopet och fira med familj och vänner ett par dagar efter? Och sedan tillbaka till england och ha fest här? Blir det lite flängigt att fara runt så mycket?!?
Snälla ge mig råd
PS - Jag har varit gift förut och hade då hela pådraget med kyrka, princessklänning, stoor fest osv. Ville det inte då (vart pressad av svärfamiljen...) och vill absolut inte ha det nu.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-20 14:43
Nu har vi tänkt om helt
Ska nu åka till Danmark i augusti och gifta oss, bara vi två. Vi ska bara berätta för närmsta familjen innan. Längtar!
Har luskat ut mina föräldrar med frågor som att "om vi någon gång skulle gifta oss, blir ni ledsna om vi åker utomlands och gör det?" och de sa att det blir inte ledsna alls utan det nog helt rätt för oss. Tror nog att dom tycker att det blir skönt att undvika stor fest då de bägge var rätt stressade när jag gifte mig första gången.
Sen blir det liten familjemiddag med våra närmsta när vi kommer hem
Längtar till vår dag!