Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Ett litet bröllop, två fester?!?

Jag skulle nog ha bjudit in dom Svenska vännerna till den Engelska festen som ni skulle ha, och dom som kommer dom kommer.
    Men... Jag skulle nog även haft en till fest i Sverige längre fram i samband med att ni ändå ska hit.
    Ni kanske kan ge någon ni litar på i uppdrag att fixa den så att ni slipper sitta och leta lokaler mm från England?

Jag skulle inte ha rest extra till Sverige direkt efter bröllopet "bara för att fixa en fest". Speciellt när det inte blir någon välsignelsecermoni eller liknande som kanske skulle locka dom som annars kanske inte tycker att det är värt besväret (eller hur man ska formulera det).

Försök inte anpassa er så mycket så att ni tappar bort er själva i processen

• Chicita

Jag skulle nog bara skicka ut någon variant av Save The Date men utan att specificera vad det är för tillställning ni firar.
    Så att ni inte riskerar att någon känner sig lurad om dom liksom förespeglas att det är en förlovningsfest.
    Låt dom dra sina egna slutsatser Flört 

Kanske typ
    Spara datumet 
    Den X/X-201X
    Är du inbjuden att fira en större händelse med oss
    Mer information kommer längre fram.

Hur långt innan måste du nog känna av själv.
    Hur många av dom du känner skulle ha både ekonomi och möjlighet (jobbmässigt) att bara sticka iväg med några veckors förvarning? Och hur många skulle behöva flera månader - kanske ett halvår på sig att spara ihop till bara resan?
    Jag skulle nog ha skickat "förhandsinbjudningen" redan nu faktiskt om jag var i dina skor Glad

• Chicita

Låter som att det är dags att sätta fart då Glad
    Du kanske ska kolla med några hotell i närheten av platsen ni ska fira på och fråga om gästerna kan få rabatt om ni rekommenderar just deras hotell Glad
    Det brukar kunna bli ett par hundringar billigare för det mesta och ett par hundra gör ju stor skillnad när man har resekostnader och allt Glad

• Chicita

Det är alltid lättare att flytta vigseln till fest-datumet om ni skulle ångra er, och överraska med att dom faktiskt får vara med på det också. Än att säga att "vi ångrade oss ni får inte vara med på vigseln" om ni hade skickat inbjudningar till alltihop.
    Så det är inte skrivet i sten bara för att ni väljer det här upplägget just nu Glad

Satsa på det som känns bra för er i dagsläget. Om ni ångrar er så går det alltid att lösa som sagt Glad

Svar på tråden Ett litet bröllop, två fester?!?