Inlägg från: kristiansson |Visa alla inlägg
  • kristiansson

Augusti 2014!

jag hoppar också in här! vi har kyrka och lokal bokad till 16 augusti. Dj är ordnat men vill gärna ha band/trubadur som spelar i början av kvällen. svårt att hitta när man bor i en liten by... Klänning är köpt och gömd hos min syster och inbjudningarnas utseende är klart, men har inte hittat rätt papper att skriva ut dom på än!
    Hår och smink är också bokat.

Jag har min syster som tärna och hon kommer nog att hjälpa till med det mesta! hålla koll på mej under själva dagen framför allt! ;)

• kristiansson

jag har inte delat ut några uppgifter till min syster som ska vara tärna, men hon vill gärna hjälpa till och vet exakt vad jag vill ha!
    Här har vi inte kommit så mycket längre.. Bandet vi ville ha var redan bokat så vi får leta vidare.

Sen funderar jag på texten på inbjudningarna, vill gärna ha typ skimrande silvertext. Är det såndär embossing som gäller då? och måste man ha en färdig stämpel isf? jag har laddat ner en font som inte går att få tag i på svenska så jag har fått pilla som fasen i ps för att få till prickar över å, ä och ö.. så kan liksom inte köpa en stämpel. någon som har tips??

• kristiansson

När jag går in i kyrkan ska vi ha den vanliga, vad heter den? brudmarschen? ni vet säkert! När vi går ut vill vi ha James-Laid (ni känner säkert igen den från american pie!) vet inte hur kyrkan ställer sig till det då texten är... inte så kyrklig haha! men vi hoppas det går bra.

Vår första dans, på festen sen, blir till ett liveband som spelar Johnny Cash- If I was a carpenter :)

Svar på tråden Augusti 2014!