Inlägg från: Brud140816 |Visa alla inlägg
  • Brud140816

Augusti 2014!

Jag hoppar in också! 16 augusti är det vår tur. Lokal, kyrka, präst, hår och smink är fixat. Klänning köpte jag förra veckan. Det stora vi har kvar nu är catering. Har satt min sambo på det då jag fixat det andra ;) Köpte såpbubblor på eBay som gästerna ska få vid kyrkan så de kan blåsa bubblor istället för att kasta ris. Har köpt material för att göra servettringar också, pärlor och mindre memory wire.

• Brud140816

Jag planerar att vara hemma större delen av sommaren då vi har många föräldradagar kvar och sambon har extra lång semester detta år. Så vi ska pyssla med bröllopet en del då tänkte vi. Jag hade ingen semester förra året så jag tar igen det nu :)

• Brud140816

Vi har skickat ut save-the-date men börjar känna att det vore bra att få iväg inbjudningarna.
    Vi måste bestämma vilken design vi ska ha (sambons kompis arbetar på ett tryckeri och det finns myyyycket att välja på) och vad som ska stå. Började fnula på info-bladet då det känns lättare.

Vi ska inte ha barn med på festen. Middagen en stund, då vi själva har barn och vill att hon ska få vara med en del.
    Vi skriver ut att vi älskar barn men att vi önskar att de som har möjlighet ordnar barnvakt. Alla fattar inte när man skriver namnen på kuverten...

Jag funderar på att avboka tjejen som skulle ordna smink och frisyr och be några som står mig nära att hjälpa mig istället. Tidigare har jag haft problemhy men nu har jag påbörjat en antibotikakur (tagit några veckor av tre månader) så det är redan nu mycket bättre! Ska inte ha någon avancerad frisyr heller och det gör inget om den inte sitter som berget för det ska den inte. Har bara tänkt romantiska lockar och sen två slingor som går ihop bak med eventuellt några blommor i. 

• Brud140816
    sha skrev 2014-03-14 22:14:50 följande:

Vad skönt att din hy blivit bättre:) Själv har jag okej hy i vanliga fall, men när jag blir stressad och nervös får jag katastrofhy!! Det kanske funkar annorlunda när man äter antibiotika för problemen men ha annars i åtanke hur din hy brukar reagera när det händer mycket runtomkring.

Men gött om du kan avboka tjejen som ska fixa smink & frisyr. Jag känner nu att det är väääldigt många utgifter så försöker dra ner på det. Går dock sådär;)

Min hud gör lite som den vill. Spelar nästan ingen roll vad jag gör. Min verkar vara hormonstyrd men antibiotikan ser till att det inte blir några finnar. Inte ens min klassiska pre-mens finne kom den här månaden.

Känns som att jag kommer spendera en massa redan på frisören innan (förarbete) och sen extensions. Men då blir det inte ytterligare kostnader i alls fall.

Men vi får se. Inget är bestämt än :)
Svar på tråden Augusti 2014!