Inlägg från: Icalundahl |Visa alla inlägg
  • Icalundahl

Augusti 2014!

Ekorren skrev 2013-10-24 09:53:30 följande:
    Icalundahl: Vi ska laga egen mat, med hjälp av familjen. Det blir älgkött till huvudrätt och mest troligt sik i någon form till förrätt. Tårta till efterrätt. Längre än så har vi inte kommit än :)
    Mumsigt!
    Vi har lite funderingar men har inte spikat hela menyn än. Det är bestämt att det blir tre rätter och sedan tårta iaf. Den ska provsmakas vid jul. Det gäller att vara ute i god tid när man bor långt ifrån vigselplatsen.

• Icalundahl

Fråga till er som börjat skissa/fundera på bröllopsinbjudningar. 
    Hur ska man formulera sig kring detta när det gäller barnfritt bröllop?
    Vi har själva barn och mina syskonbarn kommer också att få vara med. Vi har valt att dra gränsen där.
    Alltså de barn som står familjen närmast är välkomna.
    Nu funderar vi om hur vi ska skriva ut detta på korten.
    Ska man "lulllulla" och skriva något gulligt eller ska man skriva rakt på sak?

• Icalundahl
    Plättis skrev 2013-11-01 09:22:57 följande:
    Det finns jättemånga trådar som handlar om det här, och trådar där det blivit galet och gästerna OSA:t att de tar med sig barnen för att man formulerat sig otydligt. 

Jag jobbar med att skriva, och har klarspråk som specialområde. Principen är att skriva så att det inte kan misstolkas. 

"Vi väljer att fira vårt bröllop endast med de barn som står oss närmast, alltså våra egna barn och våra syskonbarn." 

Man behöver ju inte vara elak bara för att vara tydlig, men tänk på att om ni inte skriver exakt det ni vill kommer någon att ta med sig sina barn eftersom de tycker att de borde få vara där. Fundera över om det är okej att barnen är med på vigseln men inte på middagen eller om det ska vara barnfritt rakt igenom. Vigseln brukar i allmänhet vara öppen för alla, men det kan ju vara så att man ska vigas på festplatsen eller liknande. 

Kom också ihåg att om någon ammar kan de inte lämna sitt barn hemma, då måste det få följa med. Alternativt stannar mamman (eller båda föräldrarna) hemma.  
    Nej jag är också mer för rakt på sak. I den stilen du beskrver. Jag har skivit "Vi har valt att endast bjuda våra egna barn samt syskonbarnen.
    Men sedan tycker jag det blir svårt. 
    Jag ammade tex inte mina barn utan flaskmatade. Det kan ju någon annan göra också inte bara jag..
    Ska man skiva barn under 1? Eller barn i behov av sina föräldrar?

Vi viger oss långt ifrån vårt och våra vänners hem så det finns ingen anledning att bjuda barnen till kyrkan. 
    Bättre att inte bjuda dem alls. 
    Har inget emot barn men eftersom nästa alla mina kusiner och vänner har barn skulle det inte bli så mycket till fest utan bara en massa spring efter barnen..
  • Icalundahl

Hej Alla.

Vi har halkat efter med allt.. tex inbjudningarna som jag vill få ut nu i feb. De är knappt påbörjade!
    Vet inte hur jag ska hinna med allt. Heltidsjobb, två barn och en sambo som pluggar..
    Verken tid eller energi finns till allt.
     Hur pass mycket är era män med i planerna? Är de delaktiga, intresserade?
    Ibland kan jag tycka att karl här hemma visar ett begränsat intresse och frågar väldigt sällan mig om vad jag tycker om ditt och datt..

Jag har iaf bestämt blommorna till bröllopet och de kommer gå i vita rosor och brudslöja. Beställde även tärnbukett, blomsterkransar till näbbarna och corsage.
    Nu köpte jag corsage till Brudgummen, bestman och till vår lilla pojk.
    Men funderar - ska man även sätta corsage på min far och svärfar?
    Min syster hade det på sitt bröllop men jag har också vart på bröllop där dem inte haft det.
    Hur har ni tänkt göra?

Funderar också lite på det här med vad man ska ge för gåva till brudtärnorna och bestmannen..
    Vi hade tänkt att lägga några hundralappar på en gåva.. Vad tycker ni?

• Icalundahl
    ebbus skrev 2014-02-05 15:22:33 följande:
    Nu har vi även fått skriftligt kontrakt på lokalen och inbjudningarna är skickade Glad 
    Har börjat kolla på skor till mig Men tycker det är svårt att hitta rätt. De flesta har så himla hög klack Rynkar på näsan Vill ju inte snubbla fram i gången Förvånad
    Jag har också problem med detta. Jag är redan 184 lång och vill helst inte bli längre. Men hittar inget fint med kort klack. Funderar på att bära fina ballerinor.. men känns inte så brudaktigt.. 
  • Icalundahl

Jag köpte min klänning för ett tag sedan och när jag nu provade den visar det sig att jag måste gått ner i vikt då den inte alls sitter lika bra längre. Blir att gå till skräddare här i Södertälje och sy in! Tänkte visa den för er fast den inte sitter klockrent :)

Svar på tråden Augusti 2014!