xMariax skrev 2013-10-03 11:06:36 följande:
Allt känns så himla mycket lättare just nu!!! Med sambons nya jobb, barnbidrag, föräldrapenning och jämställdhetsbonus kommer vi kunna spara undan ca 15.000:-/månaden fram till april och efter det ca 5000:-! SÅ SKÖNT!!!
Underbart!!! Det är såååå skönt att slippa stressa och oroa sig för pengar! Det sägs att pengar inte gör dig lycklig och det är sant, men man kan bli jäkligt olycklig när man är utan dem...
Caledonia skrev 2013-10-04 07:14:33 följande:
I den brudklänningaffären jag var inne så påpekade de också att vi gifter oss i valtider, dvs då alla gymnasieelever går på bal så det kan ta rätt lång tid om man behöver en sömmerska etc. Jag ska köpa min klänning efter vår semester (åker imorgon), men den kommer från Kina så det är inte lika lång leverans på den...
Blev lite full i skratt när jag läste ditt inlägg och undrade vad f-n sömmerskor och gymnasieelever hade med VALET att göra!!
Jag ska oxå beställa min klänning från Kina och min mamma är duktig på att sy, så hon är min "sömmerska". När jag gifte mig första gången för 18 år sedan, sydde hon min klänning, (som är jättefin tycker jag fortfarande!) men idag har hon problem med både sin syn och med stela fingrar, så hon är inte lika flink längre. Göra ändringar kan hon dock klara av och det är skönt för mig!!