Vi som gifter oss i Maj 2014
![](https://www.brollopstorget.se/Chatt/ikoner/smile2.gif)
![Skrattande Skrattande](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Meh... vad var det för fel på mina citeringar igår?? >:(
Nu i oktober ska vi skicka ut någon slags blänkare på facebook och/eller sms om att spara datumet 24 maj bla bla bla. Vi har många långväga gäster som kommer att behöva ordna med övernattning, så det känns mest sjysst att låta dem veta i god tid.
Inbjudningarna skickar vi i mars och sista svarsdatum är 20/4 för efter det ska vi åka till Tyskland och handla alkohol (den resan är redan bokad).
Däremot är gästlistan långt ifrån klar! Vissa gäster är självklara, medan det är riktigt svårt med andra. Jag skulle gärna bjuda många vänner så det inte bara blir ett släktkalas, men jag inser att jag inte har så många vänner som jag vill bjuda på ett bröllop! Kollegor, skolkamrater, föräldrar till barnens kompisar är inte direkt sådana jag bjuder på mitt bröllop, även om vi träffas och umgås och har trevligt ihop. Som det ser ut just nu så är det ca 40 släktingar och 15 vänner, inkl barn. Och så tycker jag att det känns svårt med vänner eftersom min fästman inte känner alla som jag ev skulle kunna tänka mig att bjuda och då vill jag inte bjuda dem. Plus att hans vänner inte finns i Sverige och även om de blir bjudna, är det inte troligt att de kan komma.
Hur ser det ut för er andra?
Vilka vackra klänningar ni har hittat mamp och Caledonia!! Så skönt att kunna bocka av den punkten på att-göra-listan!
Så trist för dig xMariax att det var så dålig service i bröllopsbutiken du besökte! Inte precis vad man önskar sig... Sen verkar ju din svägerska/numera f.d tärna vara en hopplöst omogen tjej - lika bra kanske att hon hoppade av uppdraget annars hade du nog bara haft problem med henne!
Malin4900: visa oss resultatet sen av dina ljuslyktor, det låter snyggt!!
Hos oss vilar planeringen för tillfället. Jag har hysteriskt mycket att göra på jobbet, jobbar övertid 10-15 timmar/vecka och har ingen ork över till nåt annat än soffhäng!
Hade sett fram emot att gå och titta på en bröllopsmässa i ett köpcentrum i min stad, men det blev inställt pga för få utställare. Oktober är väl inte riktigt rätt tid. Så då gick luften ur litegranna för jag hade gärna boostat m nån slags inspiration.
Om några veckor kommer fästmannens ena syster för att stanna ett tag och hälsa på oss och då ska vi gå igenom gästlistan m henne, vilka vi "bör" bjuda från deras släkt osv. Sen är det bara att fixa själva inbjudnigskorten, men det är ju en rolig del av det hela!