Vi som gifter oss i Maj 2014
AoPoV skrev 2013-04-24 08:54:06 följande:
Hur gör ni andra med ekonomi och föräldrar? Får ni bidrag från dem? Och i så fall, har ni bett om det eller har ni blivit erbjudna? Mina föräldrar började genast prata om att de kanske skulle kunna bidra med nåt medans sambons föräldrar (som är skilda) inte har nämnt nåt alls om det.
Mina föräldrar har erbjudit sig (igår faktiskt) att betala min klänning och bröllopstårtan och det låter på min mor som att de kommer vilja ge ännu mer.. Hon säger sällan saker rakt ut så det blir mycket tolkande och gissande.. Väldigt uppskattat hur som helst!
Sambons föräldrar har inte sagt något och vi kommer absolut inte att be dem om pengar (vi tackar och tar emot om de erbjuder sig såklart). Jag kan däremot tänka mig att de inte ens tänkt tanken men ''kommer på' det när de får höra om mina föräldrars bidrag..
gesslan skrev 2013-04-24 20:30:39 följande:
Hej alla! Nu har vi kommit igång lite. Vi var idag och kollade på ett eventuellt ställe att ha middagen på och det kändes super. Tjejen vi pratade med verkade dessutom kunnig och flexibel. Min sambo tyckte faktiskt också att det var roligt att åka iväg och kolla och det känns skönt att äntligen ha med honom på tåget också, han är ju liksom lite inblandad! ;) Däremot funderade vi lite efteråt på hur många ställen man egentligen ska kolla? Vi har några till som vi ska besöka de närmsta två veckorna, sammanlagt handlar det om typ 6 olika ställen. Men om det känns bra på ett, kanske man egentligen ska nöja sig och inte kolla vidare med risk för kluvenhet?! Hur har ni gjort?
Vi kommer att kolla alla alternativ så att vi är säkra på att vi inte missar något bättre..