magicadespell skrev 2013-04-13 12:30:06 följande:
Till yavanna81 : Du skriver följande...
"Jag upplever det som konstigt att just bröllopsinbjudningar anses så viktiga att partnern bjuds med och att inte bli bjuden anses som en markering att man inte vill umgås med partnern"
Du får tycka vad du vill om det hela, dock anses det INTE som en markeran att INTE vilja umgås!!! Men som par bör man fundera på hur man förhåller sig till när folk tackar nej till en inbjudan pga respektive icke är medbjudna. Ocj Inte gå in i vare sig "attacker" eller försvar som riktar sig till mig som blivande fru, genom att på ett klumpigt sätt framföra åsikter som vi inte har bett om att få höra.
Det ger jag dig helt rätt i. Som inbjudande par får man givetvis acceptera att folk tacka nej pga att partnern inte är medbjuden, eller vilket annat skäl som helst för den delen. I den situationen ska man aldrig vara otrevlig oavsätt.
Det jag skrev ovan var mer allmänt och inte i ditt specifika fall. Jag skriver ju också att det är skillnad på hur och varför man utesluts. Jag tycker jag vet för lite för att uttala mig allt för specifik om dig.
Min huvudpunkt är att jag faktiskt skulle föredra att bli bjuden själv på en väns bröllop än att uteslutas pga min partner. Jag tror att det är fler som håller med om det. Det är inte alls lätt som inbjudare att veta. Bra kommunikation är alltid nyckeln och det verkar som brudparet i det här exemplet inte riktigt greppat det.