• Ariana

Nej till att vara Toastmaster då respektive ej är bjuden.

Knepigt att dra gränsen, om man bjuder med någons partner som man aldrig har träffat så får man kanske välja bort en vän istället eftersom både lokal och budget kan sätta gränser. Vi har bjudit vad vi har ansett vara etablerade par, bland dessa ingår även personer som bara en av oss träffat en enda gång,men eftersom hon är sambo med en av gästerna är hon självklart välkommen. Mer tveksamt blir det med de som precis börjat träffa någon när save-the-date-korten gick ut och ännu mer tveksamt till dem som har träffat någon efter det. Vi har inte möjlighet att bjuda +1 för alla gäster eftersom vi helt enkelt inte har råd.

Om jag hade blivit tillfrågad om ett uppdrag på ett bröllop och min sambo inte hade varit bjuden så hade jag tyckt att det vore mycket märkligt. Uppdrag erbjuder man väl till nära vänner man anser vara lämpliga? Att vara toastmaster innebär ju dessutom en del jobb och gör att man inte kan luta sig tillbaks och njuta av festen på samma sätt. Jag tycker det är konstigt om brudparet tycker man är tillräckligt nära vänner för ett hedersuppdrag men inte tillräckligt för att bjuda ens partner.

Svar på tråden Nej till att vara Toastmaster då respektive ej är bjuden.