Marjasinus skrev 2013-04-12 17:14:02 följande:
Det där håller jag inte med om. Jag hade mycket väl kunnat fråga någon av de som jag pluggade med som toastade många studentsittningar på ett föredömligt sätt. Trots att vi inte har haft mer än sporadisk kontakt sen vi tog examen. Deras roll är viktig och att ha en person som är duktig på det är viktigare (för mig) än att det är bästa vännen som gör det. Sen är det ju extra kul om det sammanfaller.
Carina10 skrev 2013-04-12 17:00:46 följande:
Några år senare bad detta paret om ursäkt för att de hade gjort som de gjorde o menade på att de hade gjort helt fel som hade försökt sära på oss för att någon annan hade fått ett ryck o drog med dom i detta.
Sära på låter så dramatiskt. Även om man är förlovande (och även gifta) så går man väl på fester eller gör annat var för sig ändå? Varför ska det bli så stor grej bara för att det är bröllop?
Särskilt om man är i den positionen så att man har planerat/planerar ett eget bröllop så borde man ha förståelse för det rent praktiska/ekonomiska.
Eftersom du inte vet bakgrunden så kan jag berätta att den personen som inte gillade mig (det var INTE någon av brudparet för de hade INGET emot mig) ville se en brytning mellan mig o min blivande. Detta drogs brudparet in i och gick på den vännens linje...vilket de då senare bad oss om ursäkt för.
Det var ju så att de försökte också sära på oss iom de lyssnade på den andre personen....och jag ser ingen orsak att ljuga eller formulera om det i gulliga ord om det.
Det som skedde det skedde. Jag tog aldrig illa vid mig för jag visste om den andre personens "makt" men min blivande tog illa vid sig och satte ner foten.
Vet inte vad du menar med att jag skulle ha en förståelse för det ekonomiska o praktiska när jag vet att det inte var det de hela handlade om.
Dock var vi aldrig osams med brudparet o hade inga diskussioner ang detta då det skedde...just därför att vi visste varför.
Men JAG hade inte bara bjudit ENA parten av ett par när jag känner båda, dom är förlovade och står i begrepp att själva gifta sig. Då hade jag bjudit båda eller ingen!
Du skrev om ekonomin...menade du då att du skulle kunna säga till ett par att du o din blivande bara kan bjuda den ena av era bekanta för ni har inte råd med båda?????
Men det tråkiga i det hela var att detta gnagt brudparet i några år medans vi tog det med ro då vi visste bakgrunden.