• TheD

Nej till att vara Toastmaster då respektive ej är bjuden.

anicay skrev 2013-04-12 20:26:40 följande:
    Håller helt och hållet med om det här. "oförskämt att inte bjuda par" tycker jag är fräckt mot brudparet med. Det är brudparets fest och de borde få välja vilka de vill ha med på sin dag. Om man aldrig har träffat en respektive så tycker jag att det är förstårligt att denne inte blir bjuden då det inte är så roligt att behöva hälsa på någon ny på sin fest. Sen är man begränsad både ekonomiskt och platsmässigt ofta och då välga en gäst man aldrig har träffat mot en vän så tycker jag valet blir enkelt. JAg älskar min sambo men jag sitter inte ihop med honom för det och jag tycker att man kan göra saker på olika håll.

Exakt. Vi bjöd inte flickvänner till makens polare då det var några vi inte hade träffat, någon var lite som Ross & Rachel - ena stunden ett par och i andra inte... Vi ville ha med folk som vet vilka vi är och vi hade ingen lust att lära känna nytt folk på vår stora dag. Det skulle ha blivit en ekonomisk skillnad vilket inte alls passade.

Jag skulle nog inte följa md på ett bröllop om det var någon på makens sida som jag aldrig har träffat "hej, här kommer jag. Jag vet inte vilka ni är och ni vet inte vem jag är...skitkul...verkligen" Jag skulle känna mig i vägen och felplacerad.

• TheD
    Marjasinus skrev 2013-04-12 23:01:10 följande:
    Min sambo har gått med mig på åtminstone tre bröllop med mina släktingar/kompisar när hennes första möte med brudparet har varit när man kramar om varandra utanför kyrkan/vigselplatsen. Det är ganska knasigt egentligen. Såhär i efterhand fattar jag inte att hon har följt med varje gång.
    Men det var ju hennes val :)
Svar på tråden Nej till att vara Toastmaster då respektive ej är bjuden.