Jennan skrev 2013-11-12 18:09:29 följande:
Mysigt med bröllop på hotell. Skönt att kunna lämna över mycket ansvar till erfarna. Vi själva kommer att gifta oss på min barndoms ort. med fest i bygdegård. Känns helmysigt att få fira denna ljuvliga dag där jag har alla mina härliga barndomsminnen :) Kikade in på Etsy. där finns en hel del fint. Vad är det för typ av klänning du tänkte sy?
Har ingen riktig barndomsort som jag kommer ifrån, och min sambo vill inte gifta sig där han kommer ifrån. Så vi kör storstadsbröllop istället och gär det smidigt för våra gäster istället! Blir enkelt för dem att fixa barnvakt och de som kommer långväga kan bo på hotellet om de vill.
Att Hotellet vi har vält är väldigt stilrent känns extra bra, vi vill inte ha kyrkligt bröllop, men tack vara lokalen blir det högtidligt och stilfullt ändå.
Jag vill ha en klänning i spets.
jag älskar den här klänningen:
och den här:
Så det blir nog en blandning av dem. Är lite sugen på en svart klänning, men jag vet inte. Det blir nog vit ändå :)
Har en så länge bara börjat med mönstret, så det är en bit kvar. Fördelen att göra till mig själv är att jag "kan min kropp" och inte behöver tolka vad jag gillar och hur jag tänker, som man måste när man syr till andra :)