Jessica B skrev 2013-04-15 17:08:34 följande:
Vi satt med Excel och uppskattade hur mycket varje person dricker ungefär, hahaha, Det var inte det lättaste.. Men vi tog i lite extra på varje person och då fick ju hur många lådor öl, baginbox vin, cider vi max behöver. Vi googlade hur många glas vin man får för varje baginbox, så man kunde beräkta hur många man skulle behöva köpa. Vi har en budget på 5000 kr för alkohol. Men öl och vin får man relativt billigt. Och vi skall ej ha någon sprit, mer än till kaffet. Då har vi köpt whiskey och baileys.
Systembolaget har en lista hur mycket det är beräknat att gå åt beroende på om man har buffé eller tex trerätters.
Försök att spara en liten summa barje månad så det inte behöver bli så mycket på en gång. Och om ni redan bestämt tex färgtema så kanske man kan börja köpa dukar och lite dekorationer redan nu, Har man koll på vad man vill ha och man hittar något som passar så kör på. Blocket kan man även kolla på, även här på bröllopstorget köps och säljs det en del.
Haha! Smart med Excel! Där kan man göra mkt ju! Tack för infon
Ja, grejjen är den att jag är student och timvikarie, så det är väldigt olika vad jag får i lön. Därav tar det lite längre tid att få ihop summan.
Men jag ska absolut handla in saker allteftersom, plus att det är sjukt kul att surfa runt och få en idé av hur man vill ha det på ett ungefär! Har ju 2 år på mig så då har ja nåt åatt pyssla med haha! Jag har aldrig drömt om bröllop innan detta, så det är väldigt spännande!
Ska börja kika på blocket, och här.
Tack så mycket!