• ThereseV

Formulering

Jag har fastnat totalt med inbjudan (har lite panik då den redan borde vara skickad)

Vi vill ha en relativt formell inbjudan men när vi letar så känns dom formella för formella och dom informella för "slappa" och jag har svårt att få ihop ett mellanting.

Jag vill även ha med de bjudnas namn i själva inbjudan. Jag hade först tänkt att bara ha namnen på kuverten, men till vissa familjer är det 5-6 personer bjudna (med olika efternamn) och ganska oklart vilka som är bjudna om man bara skriver "familjen..." så jag känner att jag vill vara övertydlig.  

Det är desutom två olika inbjudningar som ska göras. Till den ena är det vigsel med efterföljande mingel(ett par hundra meter från kyrkan) & efter det middag och fest (på samma ställe som minglet), till den andra är det Vigsel, mingel och sedan en liten paus innan festen på kvällen. (Vi äter bara med familjen)

I övrigt så är det den vanliga infon vi behöver ha med, klädkod, osa, till vem man anmäler tal/spex, adressen till vår hemsida.. (har jag glömt något viktigt?)

Någon som är bra på att formulera sig och har lust att hjälpa mig?  

• Svar på tråden Formulering
  • ThereseV

Tack för svaren!
    Daniiels förslag tycker jag ligger på en bra nivå. Jag vill inte gärna ha in ord som "övervara" tex.

Vi kommer trycka dom själv, men på fint (tjockt) papper med bra skrivare. Vi kommer hålla det relativt enkelt, utan alltför mycket pyssel och påklistrade saker.  

Det som krånglar till det mest är nog mamma och hennes nya (dom är särbo) och båda har barn. (hans har jag aldrig träffat och vet inte om dom bor hemma eller inte), men nu lutar det åt att jag skickar två separata till dom instället.
    Smart att dela upp efternamnen på kuvertet och förnamnen i inbjudan.

Vi kommer önska oss ett bidrag till bröllopsresan, men det känns dumt att skriva med det i själva inbjudan. Vi kommer inte ha kuvertavgift. 
    Vi kommer dock ha bar till självkostnadspris och vi tar inte kort, så det måste skrivas med också, men jag vet inte om det räcker med att skriva sånt på hemsidan, eller om det är så att det är få som går in och kollar sånt. 
    Jag kan tänka mig att framförallt äldre är van vid att all info finns i en vanlig inbjudan och inte är så van vid att surfa, eller ens har tillgång till dator.. 

Svar på tråden Formulering