Formulering
Jag har fastnat totalt med inbjudan (har lite panik då den redan borde vara skickad)
Vi vill ha en relativt formell inbjudan men när vi letar så känns dom formella för formella och dom informella för "slappa" och jag har svårt att få ihop ett mellanting.
Jag vill även ha med de bjudnas namn i själva inbjudan. Jag hade först tänkt att bara ha namnen på kuverten, men till vissa familjer är det 5-6 personer bjudna (med olika efternamn) och ganska oklart vilka som är bjudna om man bara skriver "familjen..." så jag känner att jag vill vara övertydlig.
Det är desutom två olika inbjudningar som ska göras. Till den ena är det vigsel med efterföljande mingel(ett par hundra meter från kyrkan) & efter det middag och fest (på samma ställe som minglet), till den andra är det Vigsel, mingel och sedan en liten paus innan festen på kvällen. (Vi äter bara med familjen)
I övrigt så är det den vanliga infon vi behöver ha med, klädkod, osa, till vem man anmäler tal/spex, adressen till vår hemsida.. (har jag glömt något viktigt?)
Någon som är bra på att formulera sig och har lust att hjälpa mig?