Inbjudan - hur formulera att barnen stannar hemma?
Vi har pratat om det här med att ha med barn eller inte på bröllopet. VI älskar barn, vi älskar våra barn och vi älskar våra vänners barn, och barn överhuvudtaget. Vi har dock bestämt oss för att barn inte ska närvara denna dag. Givetvis måste ammande barn vara med osv., men barn 1-17 år blir ett nej. Kan ses som tråkigt, absolut. Men, jag vet inte ens varför jag förklarar mig egentligen, men det är väl för att jag inte vill att vi ska ses som tyranner. I alla fall, vi kommer att ha alkohol, barn och alkohol hör inte ihop (visst nåt glas vin, men det blir bra mycket mer än så), barn, generellt sätt, tycker det är väldigt trist att sitta tyst och stilla i en kyrka (vi vet många föräldrar som inte heller har vett att ta med sina barn ut ur kyrkan om de blir uttråkade utan sitter och hyssjar och ingen hör vad som sägs framme vid prästen), dessutom blir det lätt väldigt mycket "barnkalas" under middag/fest och många sura miner (myror i brallan).
Fick en inbjudan till bröllop till sommaren, där det står något i stil med:
Barn är en gudagåva, men denna dag får de stanna hemma
Typ så.. Vill ha en ganska glad och inte "tå-trampande" formulering för detta, har ni något bra förslag?
Tack!