Carina10 skrev 2013-04-12 22:01:28 följande:
Oj du har hamnat i ett rejält dilemma.
För det första så är det inte tiden tills ni gifte er som spelar någon roll.
En del gifter sig i rask takt o det håller resten av livet och en del gifter sig efter varit ihop i 10 år och delar på sig efter ett litet tag.
Men att du börjat skriva med någonannan?! Hmm...hur kom du på idéen att ens börja skriva med nån annan?
Är det något i ditt äktenskap som inte är bra?
Har ni en svacka?
Har du upphört att älska din make?
Går det att finna en utväg för er två utan skilsmässa?
Är den nya bekantskapen bara något som gör så att "gräset känns grönare på andra sidan"(eller vad man nu brukar kalla det)?
Ställ dom frågorna till dig själv och ta dig en ordentlig funderare. Det är nog det enda råd jag kan ge....
Det finn egentligen inte i vårat äktenskap som är Dåligt, visst finns det saker som är mindra bra som att vi inte har något intimtliv alls!
jag älskar min make det gör jag men jag tror mera jag älskar honom som en vän... jag vet inte om det finns någon annan utväg, han ser nog inge problem alls i vårat äktenskap..
Den andra som jag skriver med kom jag i kontakt med på en chatt sida som min man vet att jag är inne på och han litar på mig.. och min man vet även att jag skriver med den "nya" via sms och pratar i telen med honom.. han vet bara inte hur mycket jag ljuger ibland och säger "det va mamma" eller "det va en polare"