• Anonym (Elak)

Vad ska jag göra?

Jag känner mig så fruktansvärt elak, jag gifte mig för ca 9 månader sen vi hade då varit tillsammans i ett år.. det var för fort just då så kändes allt rätt och vi var lyckliga. men nu kan jag inse att vi skulle ha varit tillsammans längre..

MEN jag började för två månader sen att skriva med en annan.. och i dagsläget skriver vi varje dag och pratar ofta i telen.. jag har börjat på att fundera på att lämna min man för den nya killen.. känner mig hemskt som tänker så..

Jag vet inte hur jag ska bete mig.. jag vet inte om jag ska prata med min man om hur jag känner. hur skulle ni göra?

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • PiaB

Jag håller med om att det känns för tidigt att redan tänka på andra. Och att älska sin man som en kompis. Vill du vara gift med din man? Kan du tänka dig ett liv utan fysisk närhet?
    Varför skriver du till andra, vad är syftet? Att du döljer mängden för din man talar för att det är fel. Jag måste säga att jag skulle tycka det var konstigt om min fästman skrev till andra kvinnor, om det var något annat än att han är aktiv på olika forum.
    Jag tror ni behöver prata. Och du behöver tänka på att ni ska leva hela livet ihop (kanske). Som många har sagt, är det förälskelse du söker? Vad jag förstår så känner du inte ens de du skriver till, och det låter som du är beredd att lämna din man för det?
    Om du ska lämna din man tycker jag du ska göra det av helt andra skäl än att du skriver till en annan. Då måste du vara ärlig och säga att det helt enkelt inte känns rätt och att du intervall försöka. Om det nu är så. Jag tycker också du ska berätta för din man hur mycket du skriver till andra och vad ni skriver om. Annars ser jag det som ett svek. Men det är jag det

• Anonym (Elak)
    Sara 120707 skrev 2013-04-13 16:00:52 följande:

Okej här kommer lite ´"hårda fakta"

De flesta människor är inte förälskade i sin partner hela tiden, förälskad är man i början av en relation och det är även något som blossar upp med jämna mellanrum men det är ingen konstant känsla i de flesta fall. Detta är ren vetenskaplig fakta, vår hjärnkemi fungerar så. Den första förälskelsefasen brukar i de flesta fall vara upp till ett år. Efter denna period går man över till en tryggare djupare känsla.

Ni gifte er "snabbt"

Det är kanske dags att ta en funderare om det är förälskelse du jagar? Det är ingen som nekar att det är härligt att vara förälskad.

I vilket fall behöver du fundera på vad du vill och kommunicera med din man, börja inte något nytt bakom ryggen på honom.

Attraktion och förälskelser för andra slutar inte magiskt att dyka upp bara för att man har gift sig, giftemål innebär däremot att ni gemensamt har bestämt att ni vill dela en framtid och även att ni kommit överens att vara trogna varandra(oavsett vilken definition på trohet ni har)

Fråga dig själv, vill du fortsätta vara gift med din man? Är han mannen du vill dela din framtid med?

Att gifta sig är bland dom största sakerna man gör i sitt liv, jag ville aldrig gifta mig tills jag träffade min man , då ändrade jag mig och inte för att han ville gifta sig utan för att plötsligt ville jag det. Han är helt klart det bästa som har hänt mig han har hjälpt mig komma upp på mina fötter igen efter några otroligt svåra år. jag jagar inte en förälskelse.
  • Anonym (Elak)
    PiaB skrev 2013-04-14 13:31:32 följande:
    Jag håller med om att det känns för tidigt att redan tänka på andra. Och att älska sin man som en kompis. Vill du vara gift med din man? Kan du tänka dig ett liv utan fysisk närhet?
    Varför skriver du till andra, vad är syftet? Att du döljer mängden för din man talar för att det är fel. Jag måste säga att jag skulle tycka det var konstigt om min fästman skrev till andra kvinnor, om det var något annat än att han är aktiv på olika forum.
    Jag tror ni behöver prata. Och du behöver tänka på att ni ska leva hela livet ihop (kanske). Som många har sagt, är det förälskelse du söker? Vad jag förstår så känner du inte ens de du skriver till, och det låter som du är beredd att lämna din man för det?
    Om du ska lämna din man tycker jag du ska göra det av helt andra skäl än att du skriver till en annan. Då måste du vara ärlig och säga att det helt enkelt inte känns rätt och att du intervall försöka. Om det nu är så. Jag tycker också du ska berätta för din man hur mycket du skriver till andra och vad ni skriver om. Annars ser jag det som ett svek. Men det är jag det
    Att vara inne på en chattsida och skriva tycker inte jag eller min man är fel trots att vi är gifta.. jag skriver alltid väldigt tidigt att jag är gift och skriver dom nått som har med sex att göra så blockar jag direkt. jag ger aldrig ut msn skype eller nummer aldrig nått sånt. det var en kille som jag skrivit med i flera år inne på den chatten som jag gav min skype till han är också "den Andra" så det är ingen helt ny som jag plötsligt börjat skriva med, utan en som jag har kännt i snart 5 år med andra ord över 3 år längre än min man!
  • PiaB

TS, okej, jag utgick ifrån det du skriver i trådstarten. Att du funderar på att lämna din man för den nya killen. Lite svårt att veta att den nya är någon du känt i fem år. Att chatta tycker inte jag heller är något fel, eller att vara aktiv på forum där man ju naturligtvis pratar med båda könen. Jag trodde det var något mer allvarligt när du är beredd att lämna din man för någon annan. Men om det inte är ett problem så säger jag lycka till

• CoG

Tror i samma banor som andra här i tråden.
    Om man har det bra och mår bra i den relation man befinner sig i,
    då är risken minial att man får känslor för ngn annan eftersom att man inte söker.

"Det finns egentligen inte i vårat äktenskap som är Dåligt, visst finns det saker som är mindra bra som att vi inte har något intimtliv alls!"

Det där är något värt att ta tag i om du vill hitta tillbaka till din man.
    Utan att vara intima med varandra så tappar man lätt bort varann...
    Det är ju just den närheten som skiljer den man lever ihop med och älskar, med andra personer som man står nära.

Hur kommer det sig att ni inte har den närheten med varann?

• Anonym (Elak)
    CoG skrev 2013-04-14 15:13:44 följande:
    Tror i samma banor som andra här i tråden.
    Om man har det bra och mår bra i den relation man befinner sig i,
    då är risken minial att man får känslor för ngn annan eftersom att man inte söker.

"Det finns egentligen inte i vårat äktenskap som är Dåligt, visst finns det saker som är mindra bra som att vi inte har något intimtliv alls!"

Det där är något värt att ta tag i om du vill hitta tillbaka till din man.
    Utan att vara intima med varandra så tappar man lätt bort varann...
    Det är ju just den närheten som skiljer den man lever ihop med och älskar, med andra personer som man står nära.

Hur kommer det sig att ni inte har den närheten med varann?
    Den närheten försvann när vi insåg att vi inte kan få barn då dog all närhet som fanns.. innan det hade vi sex flera gånger om dagen och ville alltid va nära varandra..
  • CoG

Men sex ska ju vara mer än bara fortplantning.

Har ni pratat med ngn om det här.
    Gått i parterapi eller ngt sånt?
    Det är ju en stor sorg att inte kunna få biologiska barn för många.

Om det inte är bearbetat för er båda så bygger ni upp en mur mellan varann och då är det inte konstigt att ni glide ifrån varann.

Anonym (Elak) skrev 2013-04-14 15:32:03 följande:
    Den närheten försvann när vi insåg att vi inte kan få barn då dog all närhet som fanns.. innan det hade vi sex flera gånger om dagen och ville alltid va nära varandra..
  • CoG

Hur vet ni att ni inte kan få barn?
    Ska man inte ha försökt utan resultat i typ 2 år eller ngt sånt innan man kommer till en IVF klinik?

• amerika
    Anonym (Elak) skrev 2013-04-14 15:32:03 följande:
    Tråkigt att ni inte kan få barn (om ni nu vet det med all fastställd säkerhet). Det är dock inget skäl att sluta ha sex med varandra. Och om det är det, så har ni ett ganska stort problem som jag skulle tro att ni behöver hjälp med att lösa.

Jag kan inte få flera barn och det vet min blivande man om. Han är yngre än jag och har inga egna barn. Trots det, har vi ett mycket aktivt, spännande och oerhört passionerat sexliv. Vi får helt enkelt inte nog av varandra. Och det har ju förstås att göra med att jag tycker han är den snyggaste sexigaste mest attraktiva mannen på denna jord och han tycker detsamma om mig (fast kvinna då). Så ska man ju känna inför sin partner, åtminstone i början av förhållandet. Därför blir man ju lite fundersam när du skriver att ni inte har något sexliv.

Jag vill påminna dig om vad jag skrev om i mitt föregående inlägg: jag har själv varit där. Jag chattade med en man som var väldigt gullig, snäll, snygg och allt det där. Det blev inte fysisk kärlek eller otrohet men så nära man kan komma det. Och hade jag stannat kvar i mitt förhållande hade jag varit otrogen. Så spännande och härligt var det. 

Flera här har redan uppmanat dig att fundera över varför du ens skriver med den andre mannen. Om du söker spänning och äventyr, så betyder det att något fattas i det förhållandet du redan har. Du måste bestämma dig vad det är du vill ha och vad du redan har och om du kan vara nöjd med det. Och medan du funderar över det behöver du sluta skriva med den andre mannen.
Svar på tråden Vad ska jag göra?